صدور مجوز صادرات روده ایران به اروپا

ایران سالانه ۸۵ میلیون دلار روده به اروپا صادر می‌کند و امسال نیز ایران توانست مجوز صادرات این کالا را برابر با دستورالعمل‌های جدید کسب کند.

به گزارش اگزیم نیوز، محمود محمودی رئیس اتحادیه صادرکنندگان روده ایران در نامه‌ای به وزیر جهادکشاورزی اعلام کرد که ایران توانسته مجوز صادرات روده به اروپا را برابر با دستورالعمل‌های جدید کسب کند.

در این نامه آمده است: احتراماً به استحضار می‌رساند صادرات روده به اروپا که بالغ بر ۸۵ میلیون دلار در سال است از طرف سازمان غذا و بهداشت اتحادیه اروپا منوط به اجرای دستورالعمل‌های جدید شد و مقرر شده بود کشورهایی که خواهان صادرات به اروپا هستند تا ۲۱ آوریل ۲۰۲۱ نسبت به تکمیل و تعهدات لازم پرسشنامه‌های جدید اقدام کنند وگرنه از صادرات این ۱۷ کشور یادشده به اروپا جلوگیری بعمل خواهد آمد. برابر پیگیری‌های مکرر و تشکیل کارگروه‌های تخصصی توسط رییس سازمان دامپزشکی تمامی الزامات اولیه با مساعدت و راهنمایی‌های وی تهیه و ارسال شده و پس از تشکیل جلسه ویدئو کنفرانس با کارشناسان غذایی اتحادیه اروپا با خبر شدیم که از ۱۷ کشور تنها ۷ کشور منجمله ایران توانستند مجوز به اروپا را برابر دستورالعمل‌های جدید کسب کنند.

کد خبر 41465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =