جهانگیری: صادرات کالاهای تولیدی با ارز ۴۲۰۰ تومانی ممنوع است

معاون اول رئیس جمهور گفت: صادرات کالاهایی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی تولید می‌شوند، به صورت رسمی و غیررسمی ممنوع است.

به گزارش اگزیم‌نیوز، اسحاق جهانگیری صبح امروز(شنبه)در جلسه کارگروه تنظیم بازار، افزود: هرگونه صادرات کالاهای ۴۲۰۰ تومانی چه به صورت رسمی و چه به صورت غیررسمی ممنوع است و کالاهایی نظیر روغن خوراکی، مرغ، تخم مرغ، لبنیات و گوشت که با ارز ۴۲۰۰ تومانی تولید می‌شوند به هیچ عنوان اجازه صادرات ندارند.

معاون اول رئیس جمهور اضافه کرد: تنظیم بازار شب عید و ماه رمضان مساله جدی است و همه دستگاه‌ها باید در این باره حساس باشند.

وی با بیان اینکه کالا به وفور در کشور تولید می‌شود و کمبودی از این ناحیه وجود ندارد، گفت: مهمترین اولویت ما، این است که کاری کنیم این کالاها به قیمت مناسب به دست مردم برسد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه از سال ۹۷ و آغاز جنگ اقتصادی آمریکا علیه مردم ایران، معیشت مردم اولویت کارها و سیاست‌های دولت قرار افزود: در این دوران همه تلاش‌مان را کردیم و همه را بسیج کردیم که از زندگی مردم حراست و حفاظت کنیم.

جهانگیری با بیان اینکه تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تامین کالاهای اساسی یکی از سیاست‌های دولت در دوران جنگ اقتصادی بود، گفت: در مجموع این سیاست موفق بوده اگرچه هر سیاستی ممکن است حواشی هم داشته باشد و برخی سوء استفاده کرده باشند و اجرا این سیاست عوارضی هم داشته باشد.

وی با بیان اینکه روزهای سخت درحال سپری شدن است و روزهای خوبی پیش روی ماست، اضافه کرد: از همه دستگاه‌ها از جمله وزارت صمت، وزارت کشاورزی، بانک مرکزی و گمرک می‌خواهم تمام تلاش خود را به کار بندد که در آخرین روزهای دوران جنگ اقتصادی، زندگی سخت‌تر از آنچه امروز است به مردم نگذرد.

کد خبر 41525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 7 =