فعالیت ۳۳۵ صرافی از ۱۹ استان در بازار متشکل ارزی

۲۹۸ صرافی غیربانکی، ۲۰ صرافی بانکی و ۱۷ بانک شامل از ۱۹ استان در بازار متشکل ارزی عضو هستند.

به گزارش اگزیم نیوز، مدیر ارتباطات بازار متشکل ارزی با اشاره به فعالیت ۲۷۸ صرافی غیربانکی، ۲۰ صرافی بانکی و ۱۷ بانک در این بازار، گفت: با گذشت حدود ۴ ماه از انتشار عمومی نرخ ارزهای معاملاتی بازار متشکل ارز ایران، شاهد استقبال فعالان بازار نقدی ارز از این موضوع و همچنین افزایش آگاهی آنان نسبت به جایگاه مرجعیت این نهاد ارزی هستیم.

مهدی گوهررستمی ضمن بیان توسعه و گسترش فعالیت صرافی‌های عضو این بازار در سطح ۱۹ استان کشور اظهارداشت: تا ابتدای اسفند ماه سال جاری ۱۷ بانک، ۲۰ صرافی بانکی و ۲۷۸ صرافی غیربانکی به عضویت بازار متشکل ارز ایران درآمده‌اند و حدود ۵۰ صرافی هم در حال تکمیل فرآیند عضویت در این بازار هستند. به این ترتیب پیش‌بینی می‌کنیم با ادامه این روند، در ماه‌های ابتدایی سال آینده مردم و فعالان بازار ارز در همه استان‌های کشور از خدمات بازار متشکل ارز ایران بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: با گذشت حدود ۴ ماه از انتشار عمومی نرخ ارزهای معاملاتی بازار متشکل ارز ایران، شاهد استقبال فعالان بازار نقدی (اسکناس) ارز از این موضوع و همچنین افزایش آگاهی آنان نسبت به جایگاه مرجعیت این نهاد ارزی هستیم. مدت‌ها بود که ضرورت ایجاد چنین نهاد مرجعی در بازار نقدی (اسکناس) ارز کشور وجود داشت. از این رو استقبال فعالان ارزی و مردم از انتشار نرخ ارز در سایت و شبکه‌های اجتماعی رسمی این بازار طی همین مدت کوتاه، سایت و شبکه‌های اجتماعی بازار متشکل ارز ایران را به یکی از موثرترین و پرمخاطب‌ترین مراجع انتشار نرخ ارز در کشور تبدیل کرده است.

گوهررستمی در رابطه با کلیت فرایند عملیات کشف نرخ ارز در بازار متشکل ارز ایران تشریح کرد: نرخ ارز در این بازار دریک بستر تماما الکترونیکی، بصورت درونزا و بر اساس مکانیسم عرضه و تقاضا کشف می‌شود و بلافاصله پس از اتمام فرایند کشف نرخ ارز، این نرخ‌ها در قالب یک نظام اطلاع‌رسانی یکپارچه در بازه‌های زمانی سی و پانزده دقیقه‌ای از طریق سایت‌ و شبکه‌های اجتماعی رسمی این بازار به اطلاع عموم می‌رسد.

مدیر ارتباطات بازار متشکل ارز ایران همچنین تاکید کرد: طی ماه‌های گذشته تعدادی از سودجویان و اخلالگران ارزی که کارشان خلق هیجان‌های کاذب ارزی و ایجاد و گسترش نوسان در بازار اسکناس ارز است و کوچک‌ترین خبر و تنشی را در بازار اسکناس ارز به بحران تبدیل می‌کنند، با راه‌اندازی بیش از ۲۰ کانال‌ تلگرامی جعلی و سواستفاده از نام و لوگو بازار متشکل ارز ایران، شروع به انتشار نرخ‌های بی‌اساس ارز کرده‌اند که در این خصوص، پیگیری‌های حقوقی از سوی بازار متشکل ارز ایران شروع شده و همچنان ادامه خواهد داشت.

گوهررستمی در پایان گفت: مردم عزیز و فعالان بازار ارز می‌توانند با مراجعه به سایت www.ice.ir و یا جستجو آدرس iceiran در تلگرام و بله و همچنین icemarket.ir در اینستاگرام از آخرین نرخ‌ اسکناس ارز در این بازار آگاهی یابند.

کد خبر 41554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =