رکود بر بازار طلا حاکم شد

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه چند سال است که بر بازار طلا رکود حاکم شده، گفت: میزان تقاضای طلا دیروز(سه شنبه)، در بازار حدود ۱۵ درصد بود که با توجه به ایام پایانی سال نرخ ها افزایش یافته است.

به گزارش اگزیم نیوز، ابراهیم محمدولی با اشاره به شرایط حاکم بر بازار طلا و جواهر طی روزهای پایانی سال، اظهار داشت: بازار روزهای شنبه و یکشنبه با کاهش ارزش حدود ۲ درصد روبه رو شد به طوری که نرخ طلا ی ۱۸ عیار یک میلیون و ۸ هزار تا یک میلیون و ۱۲ هزار تومان و نرخ سکه (طرح جدید) نیز ۱۰ میلیون و ۲۸۰ تا ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: اما در روزهای دوشنبه و سه شنبه و نزدیکی به روزهای پایانی سال و با توجه به خرید سکه به عنوان سرمایه گذاری مناسبتی شب عید، قیمت‌ها کمی با افزایش مواجه شد به گونه‌ای که نرخ طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۵۱۰ تا یک میلیون و ۵۲۶ هزار تومان و نرخ سکه (طرح جدید) نیز به ۱۰ میلیون و ۹۳۰ تا ۱۰ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان رسیده است.

وی میزان تقاضا در بخش مصنوعات طلا را طی روزهای اخیر بالا ندانست و یادآور شد: اکثر مردم به دنبال خرید طلای آب شده بوده و سکه را به عنوان محلی برای سرمایه گذاری می دانند.

محمدولی گفت: اگر پارسال در همین روزها، میزان تقاضا ۴۰ درصد بود امروز تقاضا به زیر ۲۰ درصد و حدود ۱۵ درصد رسیده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: اگرچه این موضوع موجب کسادی و رکود بازار و اصناف مرتبط شده، اما واقعیت این است که مردم پولی برای خرید ندارند؛ مردم به دنبال خرید ضروریات هستند و تمایلی به خرید طلا ندارند.

وی درخصوص سیاست های دولتی به منظور ایجاد رونق در بازار طلا و سکه، گفت: چندین سال به ویژه امسال با رکود و تقاضای پایین در بازار طلا مواجه هستیم. دولت باید در سیاست‌های اقتصادی خود تجدیدنظر کند چرا که ابزار حل مشکلات در خارج از مرزهای کشور نیست.

کد خبر 41651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =