الزام ثبت اطلاعات لوازم خانگی، برقی و الکترونیک در سامانه جامع تجارت

مدیرکل دفتر صنایع برق و فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت از الزامی بودن ثبت اطلاعات برای گروه کالایی لوازم خانگی، برقی و الکترونیک در سامانه جامع تجارت خبر داد.

به گزارش اگزیم نیوز از وزارت صنعت،‌معدن و تجارت، «کیوان گردان» با اشاره به مشمولیت تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز نسبت به کالاهای لوازم خانگی از ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ و به منظور شفافیت شبکه توزیع و قابلیت رصد کالاهای لوازم خانگی، برقی و الکترونیکی در زنجیره تجاری کشور، افزود: همه فعالان تجاری در این حوزه کاری ضروری است نسبت به ثبت نام در سامانه جامع تجارت به آدرس www.ntsw.ir اقدام کنند.

وی افزود: فروش کالاهای یاد شده تنها به اعضای زنجیره تامین ( همه اشخاصی که از مرحله تولید / واردات کالا تا تحویل آن به مصرف کننده نهایی در امر خرید، فروش ،حمل یا نگهداری کالاهای مشمول فعالیت می کنند) مجاز است و مشخصات آنها باید در سامانه جامع تجارت ثبت و مورد تایید قرار گرفته باشد.

مدیرکل دفتر صنایع برق و فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت با بیان اینکه خرید یا فروش کالاهای مشمول از طریق فضای مجازی نیز مشمول رعایت ضوابط تعیین شده هستند، افزود:  اتحادیه های مربوطه در این زمینه باید نسبت به اطلاع رسانی برای صاحبان این مشاغل جهت ثبت نام و اخذ نقش تجاری در سامانه جامع تجارت، اقدام کنند.

گردان یادآور شد:‌ در صورت عدم ثبت نام و عدم رعایت این ضوابط از سوی فعالان تجاری این بخش، علاوه بر عدم صدور یا تمدید پروانه کسب، کالاهای موجود در واحدهای تجاری این اشخاص مشمول عرضه خارج شبکه بوده و جرائم مرتبط با تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعمال خواهد شد.

براساس این گزارش، ‌دستورالعمل ثبت شناسنامه و اخذ و نصب شناسه کالای گروه کالایی لوازم خانگی در ۱۳ ماده و ۱۲ تبصره در جلسه ۱۱ اردیبهشت ماه سال ۹۶ در دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با حضور اعضای کارگروه تخصصی لوازم‌خانگی به تصویب رسید که بر اساس آن، متقاضیان از تاریخ ابلاغ این دستورالعمل، می بایست برای ثبت نام و احراز صلاحیت به سامانه جامه تجارت به آدرس http://www.ntsw.ir مراجعه کنند؛ سپس برای ثبت اطلاعات و اخذ یا ثبت شناسه‌کالا در سامانه شناسه‌کالا با همان نام کاربری و رمز عبور نیز به آدرس http://cid.ntsw.ir مراجعه نمایند.

کد خبر 41723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =