تحقق شعار سال با حذف موانع اداری و تسهیل در صدور مجوز بخش تولید

عضو اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه برای بهبود و شکوفایی وضعیت تولید باید موانع اداری رفع و شرایط صدور مجوزها تسهیل شود، گفت: اگر سدهای مختلف از سر راه تولید برداشته شده و پشتیبانی لازم صورت بگیرد، می‌توانیم با استفاده از ظرفیت‌ها، شاهد رشد و شکوفایی تولید باشیم.

به گزارش اگزیم نیوز، «سیدعلی حسینی» روز جمعه در گفت و گویی در خصوص نامگذاری سال ۱۴۰۰ به تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی‌ها، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در سال های اخیر تولید و اقتصاد را موضوع اصلی نامگذاری سال قرار دادند که بر همین اساس سال ۱۳۹۹ نیز با جهش تولید به ثبت رسید اما در طی این سال ها هنوز به نتیجه دلخواه در زمینه تولید دست پیدا نکرده ایم که نشان می دهد ابتدا باید مشکلات در این حوزه بر طرف شود تا بتوانیم شاهد شکوفایی مورد نیاز در بخش تولید باشیم.

عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تاکید بر اینکه تولید شامل بخش های مختلف صنعتی، اقتصادی، معدنی، کشاورزی، خدماتی و فرهنگی می شود، تاکید کرد: موانعی برای رشد تولید ایجاد شده است که با وجود سرمایه گذاری های مناسب، اجازه تحقق اهداف تولیدی را نمی دهد و عملا بخش زیادی از ظرفیت ها خالی باقی می‌ماند.

حسینی با تاکید بر لزوم حذف موانع اداری، تصریح کرد: به عنوان مثال در آغاز شیوع ویروس کرونا نیاز به تولید مواد ضد عفونی کننده افزایش چشمگیری داشت و در همین زمان برای تامین بازار و رفع مشکل کمبودها وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همراه وزارت صنعت معدن و تجارت اعلام کردند تولید مواد ضد عفونی کننده ای که در آنها الکل استفاده می شود نیازی به دریافت هیچ مجوزی ندارد.

وی افزود: بررسی ها در این دوره نشان می دهد کمتر از یک ماه نیاز بازار به مواد ضد عفونی کننده در کشور تامین شد و بعد از گذشت دو ماه حتی به مازاد تولید نیز دست یافتیم که این روند بیانگر این است که در صورت برداشتن موانع  و مقررات موازی تولید، کشور به همراه بخش خصوصی آمادگی رشد و تغییر را دارد.

عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: همچنین با افزایش تحریم ها بخش خصوصی برخلاف کوچک بودن و مالکیت تنها ۳۰ درصد از اقتصاد ملی توانست با باقی ماندن در میدان تولید، بخش عمده ای تحریم ها را بی اثر کند و برخلاف همه مشکلات به فعالیت خود ادامه دهد.

حسینی با بیان اینکه بخش دیگری از موانع، قوانین و مقررات موازی است، اظهار داشت: به عنوان مثال سازمان غذا و دارو و سازمان ملی استاندارد به صورت موازی آیین نامه هایی را برای تولیدات مربوطه دارند و برخی تولیدی ها باید از هر دو سازمان مجوز دریافت کنند که نیاز به پیگیری‌های بسیاری در این زمینه دیده می شود.

به گفته وی، در برخی موارد واحد های تولیدی مجبور به دریافت مجوز از سه سازمان دارند و این موضوع یکی از موانعی است که زمان و هزینه بسیاری به تولیدکننده تحمیل می کند که به صرفه نیست.

امسال رهبر معظم انقلاب با انتخاب شعار «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» بر اهمیت جهش تولید و حمایت از تولیدکنندگان و رفع موانع پیش روی تولیدکنندگان تاکید کردند. "

کد خبر 41837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =