برنامه‌ای برای قطع پروازهای ترکیه به علت شیوع کرونا وجود ندارد

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی گفت: پروازهای ترکیه طبق برنامه در حال انجام است و برنامه‌ای برای قطع پروازها بین ایران و ترکیه تا زمان ابلاغ رسمی ستاد مبارزه با کرونا وجود ندارد.

به گزارش اگزیم نیوز، «مقصود اسعدی سامانی» روز یکشنبه در گفت و گویی اظهار داشت: سفر به ترکیه ادامه دارد و تا این لحظه همه پروازها طبق برنامه انجام شده است.

وی با بیان اینکه فعلا برنامه‌ای برای قطع پروازها به ترکیه به دلیل افزایش کرونا اعلام نشده است از احتمال سختگیری و اقدامات جدید برای کنترل کرونا در مرزهای مشترک خبر داد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ادامه داد: قرار است در جلسه آتی ستاد مبارزه با کرونا موضوع قطع پروازها بررسی شود، در صورتی که ستاد برنامه قطع پروازها را ابلاغ کند پرواز شرکت های هواپیمایی در مسیر ترکیه لغو خواهد شد.
به گزارش ایرنا وزیر بهداشت اخیرا درخواستی را خطاب به عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا مبنی بر تصویب توقف پروازهای ترکیه در این قرارگاه و ابلاغ آن به وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری ارائه داده است.

در این نامه، وزیر بهداشت از قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا درخواست کرد تا تمام ترددهای هوایی و زمینی به ترکیه به مدت یک هفته متوقف شود.

نمکی همچنین از امکان بازگشت اتباع دو کشور که در ایران یا ترکیه هستند به کشور متبوعشان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اخذ تست پی سی آر خبر داده است.

در صورت تصویب این درخواست وزارت بهداشت، همه پروازهای رفت و برگشت به شهرهای آنکارا و استانبول با ایرلاین‌های داخلی و خارجی متوقف خواهد شد.

اکنون روزانه بیش از ۱۰ پرواز بین ایران و دو شهر ترکیه از فرودگاه امام خمینی و ۳ فرودگاه دیگر کشور برقرار است.

کد خبر 41872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =