روبل در راه بازار رمز ارزها

 رییس کمیته دومای دولتی روسیه گفت: تنها چند ماه دیگر، تا راه‌اندازی اولین نمونه از شکل جدید ارز ملی روسیه، روبل دیجیتال، باقی است.

به گزارش اگزیم نیوز، آکساکوف با اشاره به حضور ارز دیجیتال تازه در فضای مجازی اعلام کرد: روبل دیجیتال در حال حاضر ارزشمندترین شکل پول به شمار می رود.

 وی گفت: بانک مرکزی روسیه قرار است به زودی نقشه توسعه این ارز دیجیتال را منتشر ک به طوری که نمونه اولیه آن باید تا پاییز آماده شود.

 آکساکوف با تاکید بر اینکه ممکن است آزمایش این شکل پول در اواخر سال ۲۰۲۱ یا ابتدای سال ۲۰۲۲ آغاز شود  افزود: این احتمال وجود دارد که روبل دیجیتال طی ۲ تا ۳ سال  تنها برای معاملات داخلی استفاده شود.

ناظر مالی روسیه در اکتبر سال ۲۰۲۰، مفهوم روبل دیجیتال را آشکار کرد به طوری که این شکل جدید پول در کنار روبل های نقدی و غیر نقدی قرار خواهد گرفت.

 از سویی دیگر مقامات روسی می گویند؛ برخلاف ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین، روبل دیجیتال  خطرات کمتری دارد، زیرا با پشتوانه بانک مرکزی صادر می شود و با پول سنتی پشتیبانی می شود.

در ماه فوریه، الویرا نابیولینا رئیس بانک مرکزی اعلام کرد که تنظیم کننده در مورد راه اندازی روبل دیجیتال با جامعه بانکی مشاوره داشته و این مقام مسئول قول داده است؛ توضیحات مفصل تری تا تابستان ارائه دهد و پس از آن، حوزه گفتگوی بیشتر درباره این طرح با مردم، فعالان بازار و بانک ها باز خواهد کرد.

کد خبر 41894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 14 =