پارسال ۱۵۰۰ واحد راکد به چرخه تولید بازگشتند

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با تشریح سیاست های اجرایی وزارتخانه در سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها»، اعلام‌کرد: پارسال ۶ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی وارد مدار تولید شده و بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی راکد مجدد راه‌اندازی شدند.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم نیوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «مهدی صادقی نیارکی» افزود: بخش صنعتی کشور در سال گذشته نوسات بسیاری را پشت سر گذاشت و با وجود همه تلاطم‌ها، صنعتگران ایستادگی کرده و شاهد تعطیلی واحدهای صنعتی نبودیم، به‌طوری که موفق شدیم یک‌هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی متوقف را مجدد به چرخه تولید بازگردانیم.

وی با مرور شاخص های صنعتی کشور، به رشد ۴۰ درصدی جوازهای تاسیس در سال گذشته اشاره و خاطرنشان‌کرد: تعداد جوازهای تاسیس در سال ۹۹ به بیش از ۳۶ هزار فقره افزایش یافت که نشان از ترغیب مردم به سرمایه‌گذاری در بخش مولد کشور دارد.

صادقی‌نیارکی با اشاره به رشد۲۳ درصدی اشتغال صنعتی در کشور، اظهار داشت: پارسال حدود ۶ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی به بهره‌برداری رسید که این میزان برای بیش از ۱۲۱هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است.

وی همچنین از رشد ۸۵ درصدی واگذاری اراضی صنعتی به متقاضیان خبر داد وگفت: پارسال بیش از چهار هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی صنعتی برای سرمایه‌گذاری در بخش تولیدی به متقاضیان واگذار شد.

این مقام مسوول بیان‌داشت: در سالی که از رهبر معظم انقلاب به بخش تولید اختصاص یافته است، جهت‌گیری همه ارکان حاکمیت و دستگاه‌های اجرایی باید به سمت حمایت از فعالان صنعتی و معدنی کشور با دو رویکرد پشتیبانی و مانع‌زدایی باشد.

معاون امور صنایع وزارت صنعت با تاکید بر لزوم تدوین شاخص‌های کمی برای تحقق اقدامات دستگاه‌ها ونهادها در تحقق منویات رهبری، افزود: همه ارکان نظام برای تحقق مطالبات معظم‌له باید با اتخاذ سیاست‌های حمایتی و کاهش بروکراسی مسیر را برای صنعتگران هموار کنند.

وی تصریح‌کرد: در شرایط کنونی برای تسریع در تسهیل فرآیند توسعه بخش صنعتی کشور، می‌توان کار مطالعاتی و پژوهشی در سطح کلان کشور انجام داد تا با شناسایی قواعد و مقرراتی که مانع توسعه بخش مولد تلقی می‌شود، فضای کسب وکار برای صاحبان صنایع بهبود یابد.

لزوم حمایت ۳ ساله از صنایع فعال در زمینه داخلی‌سازی

صادقی نیارکی، حمایت از توسعه ساخت داخل در صنایع راهبردی را از جمله سیاست‌های حمایتی و پشتیبانی از بخش تولید برشمرد و گفت: برای صنایعی که به‌تازگی در کشور داخلی‌سازی شده‌اند، باید تمهیداتی در نظر گرفته شود و حداقل یک دوره سه ساله مورد حمایت کامل قرار گیرند و با اعمال محدودیت های وارداتی، بستر را برای تقویت وتوانمند سازی این صنایع طی سه سال فراهم کرد.

وی در پایان اشاره ای به فضای پیرامونی و بین المللی موضوعات مربوط به برجام داشت وخاطرنشان‌کرد: فضای صنعتی کشور باید به دور از تلاطم‌ها در فضایی امن به حیات خود ادامه دهد و در هر شرایطی حمایت و صیانت از صنایعی که داخلی‌سازی شده اند و جزو صنعت نوپا محسوب می‌شوند، در اولویت همه ارکان حاکمیت و دولت قرار گیرد.

کد خبر 41895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 10 =