روند کاهشی قیمت طلا از سرگرفته شد

نرخ طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر رشد بازده اوراق خزانه و صعود بازارهای سهام جهانی کاهش پیدا کرد.

به گزارش اگزیم نیوز، امروز(دوشنبه)، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش به یک هزار و ۷۲۴  دلار و ۳۲ سنت رسید؛ اما در بازار معاملات آتی آمریکا، ارزش آن ثابت ماند و در یک هزار و ۷۲۶ دلار ایستاد.

در این خصوص و به منظور پیش بینی روند حرکتی نرخ طلا، مارگارت یانگ استراتژیست دیلی به فارکس نیوز، اظهار کرد: آمار شاغلان آمریکایی، ارزش دلار و بازده اوراق قرضه را تقویت کرد و این موضوع بهای طلا را تحت فشارهای کاهشی قرار داد. تصور می کنم روند اصلی طلا کاهشی است.

وی تاکید کرد: روند رشد اقتصاد جهانی قطعا شکل مثبتی به خود گرفته اما نابرابر است. رشد در آمریکا قوی است اما نقاطی از اتحادیه اروپا با موج سوم شیوع ویروس کرونا، زمان دشواری پیش رو دارد.

قابل ذکر است؛ اقتصاد آمریکا در مارس بیشترین اشتغالزایی را در نسبت به هفت ماه گذشته داشت زیرا آمریکاییهای بیشتری واکسینه شدند و دولت تدابیر محرک مالی بیشتری را به اجرا گذاشت. این امر قیمت سهام جهانی را روز دوشنبه به بالاترین حد در بیش از یک ماه گذشته رساند و بازده اوراق خزانه آمریکا هم نزدیک به بالاترین رکورد ۱۴ ماه اخیر ایستاد.

با این حال دلار در برابر رقیبانش در آستانه انتشار آمار بخش خدمات آمریکا ثابت بود.

در این بین، رونمایی برنامه هزینه زیرساخت دو تریلیون دلاری از سوی جو بایدن، رییس جمهور آمریکا نگرانی ها نسبت به تورم را تشدید کرد. برخی از سرمایه گذاران طلا را سدی در برابر تورم می بینند اما بازده بالاتر اوراق خزانه به معنای افزایش هزینه نگهداری طلاست و جذابیت سرمایه گذاری در این فلز ارزشمند را ضعیف می کند.

جفری هالی، تحلیلگر بازار شرکت OANDA نیز در باره روند حرکتی نرخ طلا در بازارهای جهانی معتقد است: حساسیت طلا به انتظارات تورم آتی وابسته نبوده بلکه روند بازده اوراق قرضه به خصوص بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله است.

تحت تاثیر این رخدادها و اظهارات، در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد کاهش، به ۲۴ دلار و ۸۴ سنت رسید.

هر اونس پالادیم نیز برای تحویل فوری ثابت بود و در محدوده قیمتی ۲ هزار و ۶۶۵ دلار و ۳۱ سنت ایستاد.

همچنین هر اونس پلاتین در معاملات بازارهای جهانی برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، یک هزار و ۲۱۲ دلار و ۸ سنت است.

کد خبر 41925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =