نخستین اجلاس مشترک کشاورزی ایران و هلند برگزار می‌شود

رییس سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی اعلام کرد:‌ نخستین اجلاس مشترک مدیران ارشد و صاحبان صنعت کشاورزی ایران و هلند بهار امسال برگزار می‌شود.

به گزارش اگزیم نیوز، ناصر صداقت روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت:‌ این اجلاس به عنوان نخستین گام در اجرای تفاهم‌نامه منعقده میان سازمان نظام مهندسی کشاورزی خراسان رضوی و شورای بازرگانان هلند، به منظور افزایش اطلاعات دانشی و جذب تجربه‌های کشور هلند،  که یکی از کشورهای موفق دنیا در عرصه کشاورزی است، ‌ صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: یکی از رسالتهای مهم و عمده سازمان نظام مهندسی کشاورزی نفوذ و انتقال دانش به بخش کشاورزی با هدف افزایش تولید و بهره‌وری در این بخش است که با توجه به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها»،  این همکاری‌ها با کشور پیشرو هلند در زمینه کشاورزی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه زمان برگزاری این اجلاس در خردادماه است اما مکان برگزاری آن هنوز قطعی نشده است، گفت: دبیرخانه دائمی اجلاس مشترک صنعت کشاورزی ایران و هلند در مشهد استقرار و فعالیت دارد و ۲ مبحث به روزرسانی صنعت کشاورزی و آگاه‌سازی مدیران حوزه کشاورزی را به عنوان مباحث اصلی این اجلاس در نظر گرفته است.

دبیرکل اجلاس مشترک مدیران ارشد و صاحبان صنعت کشاورزی ایران و هلند اظهار کرد: مساحت کشور هلند کمتر از نصف استان خوزستان است اما این کشور در بهره‌وری کشاورزی ۲۰ برابر ایران بهره‌وری دارد و جزو پیشروترین و پیشرفته‌ترین کشورهای جهان در حوزه کشاورزی است.

صداقت گفت: تهیه و تدوین نظام جامع آموزش کشاورزی در کشور با در نظر گرفتن ظرفیتها و پتانسیل های کشت و تولید هر استان به تفکیک و برگزاری کارگاههای آموزشی روش های نوین مدیریت، چابک‌سازی و مدل‌های تصمیم‌گیری برای مدیران در شرایط بحرانی، مهمترین محورهای کاری در این اجلاس چهارروزه خواهد بود.

وی افزود: در قالب این اجلاس هشت استاد و شخصیت توانمند از کشور هلند اقدام به ارائه آموزشها و برگزاری کارگاه می کنند و کلیه مدیران وزارت جهاد کشاورزی و استان های کشور به همراه روسای سازمان نظامی مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استانی در این اجلاس حضور و شرکت خواهند داشت.

عضو شورای سیاستگذاری اجلاس مشترک مدیران ارشد و صاحبان صنعت کشاورزی ایران و هلند نیز در این نشست گفت: شورای بازرگانان هلند یک تشکل توانمند اقتصادی و علمی است که با توجه به توفیقات فراوان این کشور در حوزه کشاورزی و کاربرد فناوری‌های نوین، می تواند کارشناسان ما را همراهی کرده و آموزش موثری در این مسیر بدهد.

مجتبی عباسی اظهار کرد: هم اینک هلند ۲۰ هزار متخصص در سطح عالی در حوزه کشاورزی دارد که می توان از دانش کاربردی، تجربیات و توانمندی آنان بهره بسیاری برد و با انتقال این دانش در عرصه کشاورزی و بهره‌وری تولید و نیز کسب دیگر موفقیت‌ها بهره گرفت.

وی افزود: اگرچه وزنه دانش و توانمندی کشور هلند در حوزه کشاورزی بسیار سنگین است اما تبادل تجربیات موفق از سوی استانهای ایران و به خصوص خراسان رضوی نیز در این اجلاس انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در همین راستا با توجه به موفقیتهای کشور هلند در حوزه توسعه بازرگانی، بازاریابی و غیره، تلاش داریم تا از این تجربیات هم بهره لازم را بگیریم.

کد خبر 41928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 8 =