معاون وزیر صمت: ۲ هزار و ۴۸۷ واحد تولیدی سال گذشته راه‌اندازی شد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با وجود تحریم های ظالمانه دشمن اما ۲ هزار و ۴۸۷ واحد تولیدی سال گذشته در کشور بهره برداری شد که فرصت شغلی ایجاد شده با راه اندازی این طرح ها نسبت به سال ۹۸ بیش از ۳۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش اگزیم نیوز، علی رسولیان روز سه شنبه در دیدار با استاندار همدان با بیان اینکه وضعیت تولید کشور سال گذشته مناسب بود یادآوری کرد: رشد صنعتی کشور سال گذشته به ۷.۵ درصد رسید همچنین در شهرک های صنعتی بیش از ۱۰ هزار و ۶۰۰ قرارداد واگذاری زمین داشتیم که نسبت به سال ماقبل ۸۲ درصد رشد داشته است.

وی اظهار داشت: با توجه به نامگذاری امسال از سوی رهبری معظم انقلاب در صدد بازگرداندن ۲ هزار و ۴۰۰ واحد جدید به چرخه تولید هستیم که برای عملیاتی شدن این هدف منابع مالی مورد نیاز تامین شده است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه کرد: با تلاش استانداران و شکل گیری کلینیک صنعت یک هزار و ۵۵۷ واحد راکد سال گذشته به چرخه تولید برگشتند که از این طریق ۲۶ هزار شغل جدید ایجاد شد.

رسولیان ادامه داد: هم اینک در شهرک های صنعتی با کمبود زیر ساخت از جمله زمین، انرژی برق و سایر خدمات بوده و محدودیت های منابع مالی نیز این وضعیت را تشدید کرده است.

وی یادآوری کرد: سال گذشته سه هزار و  ۲۰۰ میلیارد تومان در زیر ساخت هایشهرک های صنعتی کشور هزینه شد امسال نیز بنا داریم پنج تا ۶ هزار میلیارد تومان حتی با کمک بانک ها تامین مالی کنیم تا بخشی از نیازهای ضروری برای فعالیت واحدهای اقتصادی تامین شود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از مدیران شرکت شهرک‌های صنعتی خواست با همکاری استانداران زمین هایی را خریداری و به شهرک های صنعتی الحاق کنند تا بنگاه اقتصادی با کمبود زمین مواجه نشود.

رسولیان همچنین از مدیران استانی خواست در زمینه تامین آب تصفیه شده و آب زیر زمینی مورد نیاز شهرک های صنعتی همکاری لازم را داشته باشند البته در این راستا توافق هایی با وزارت نیرو صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: امسال اعتبارات خوبی برای تجهیز زیرساخت شهرک های صنعتی اختصاص یافته است که سهم بیشتری برای استان همدان پیش بینی شده است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، ادامه داد: همچنین در حال انعقاد قراردادی با وزارت نیرو و مدیرعامل توانیر برای مشارکت در تامین برق شهرک های صنعتی بوده تا ۴۰ درصد اعتبار مورد نیاز از سوی توانیر، ۳۰ درصد از سوی شرکت شهرک ها و بخشی هم از سوی سازمان مدیریت برنامه ریزی و استانداری تامین شود تا بتوان زیرساخت های مورد نیاز برای تامین و استقرار پست برق در شهرک های صنعتی را فراهم کرد.

رسولیان با بیان اینکه همدان ظرفیت خوبی برای استقرار شرکت های دانش بنیان دارد، گفت: امسال این سازمان امتیازهای قابل توجهی برای شرکت دانش بنیان قائل شده است که برای نمونه می توان در اولویت بودن این شرکت ها در واگذاری زمین همچنین تخفیف ۱۰ درصدی در واگذاری اراضی با اقساط بلند مدت را مثال زد.

وی اظهار داشت: برنامه راه اندازی یک هزار کارگاه تولیدی در کشور تا آبان امسال با اولویت شرکت دانش بنیان در دستور کار است که با هدف فراهم کردن زمینه فعالیت شرکت های دانش بنیان و داخلی سازی انجام می شود.

کد خبر 41963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =