خام‌فروشی و تکیه بر اقتصاد نفتی مانع توسعه کشور است

مدیر طرح توسعه نوآوری ها و فناوری‌های حوزه زمین شناسی، معدن و صنایع ریاست جمهوری گفت: خام‌فروشی و تکیه بر اقتصاد نفتی از موانع اصلی توسعه و پیشرفت کشور است.

به گزارش اگزیم نیوز، کامبیز مهدی زاده سه شنبه شب در پایان سفر به استان سمنان افزود: بسیاری از کشورهای دنیا دارای منابع معدنی و نفتی خوبی هستند اما با خام فروشی جزو کشورهای فقیر قرار دارند.

وی تاکید کرد: یکی از بهترین گزینه ها برای توسعه کشور موضوع فناوری و نوآوری به ویژه در حوزه زمین شناسی معدن و صنایع معدنی است.

مدیر طرح توسعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه در این زمینه بستر و فضای بکری برای سرمایه گذاری وجود دارد، تصریح کرد: امروز با راه اندازی  مرکز نوآوری و فناوری های زمین شناسی، معدن و صنایع معدنی واقع در پارک علم و فناوری استان سمنان در شاهرود، دوستداران علم زمین شناسی و معدن، استارتاپ ها و شتاب دهنده و شرکت های دانش بنیان می‌توانند محصولات خود را عرضه کنند.

مهدی زاده راه اندازی این مرکز را با هدف جلوگیری از خام فروشی عنوان کرد و گفت: باید از خام فروشی و اقتصاد نفتی فاصله گرفت، چرا که با تکیه بر یک منبع نمی توان پیشرفت کرد، برای پیشرفت کشور ترکیبی از منابع لازم است.

مدیر طرح توسعه نوآوری ها و فناوری‌های حوزه زمین شناسی، معدن و صنایع معدنی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، به انعقاد ۲ تفاهم نامه همکاری مشترک طرح توسعه نوآوری و فناوری زمین شناسی، معدن و صنایع معدنی پارک علم و فناوری استان سمنان اشاره کرد و اظهار داشت: این تفاهم نامه ها در راستای همکاری هرچه بیشتر مرکز شاهرود با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به امضا رسید.

یادآور می شود؛ افتتاح هفت طرح، ۶ بازدید و حضور در نشست شورای اداری استان برنامه سفر یکروزه سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به سه شهرستان استان سمنان بود. استانی که حدود ۶۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی و بیش از ۷۰ هزار دانشجو دارد.

کد خبر 41979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =