لزوم تقویت پیوندهای اقتصادی میان کشورهای مسلمان

رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: توسعه روابط با کشورهای اسلامی و به خصوص مالزی که در جهان اسلام به‌عنوان نمونه‌ای موفق شناخته شده است، بسیار اهمیت دارد و باید گسترش مناسبات اقتصادی کشورهای مسلمان در دستور کار قرار بگیرد.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم نیوز از سازمان توسعه تجارت ایران، «حمید زادبوم» در دیدار با «داتوک کاماردین جعفر» معاون وزیر خارجه مالزی، با اشاره به تحریم‌های زورمدارانه آمریکا، اظهار داشت: بسط روابط و همکاری با مـلل دوست و بـرادر موجب بی اثر شدن این تحریم‌ها خواهد بود.

وی وجود پیوندهای قابل توجه مردمی و سوابق درخشان روابط ایران و مالزی را به‌عنوان عوامل مهم در ترسیم دور نمای روابط دو کشور ارزیابی کرد.

در ادامه این نشست، دو طرف ضمن مرور وضعیت تبادلات اقتصادی و تجاری بین دو کشور، وجود زمینه ها و زیر ساخت‌های مورد نیاز برای گسترش هر چه بیشتر پیوندهای را مورد توجه قرار داده و در خصوص موضوعات همکاری مورد علاقه کشورها از جمله در صنعت خودرو سازی، صنعت محصولات حلال، توریسم، مذاکرات موافقتنامه تجارت ترجیحی کشورهای اسلامی و کشورهای عضو سازمان دی- ۸ گفتگو کردند.

همچنین، موافقتنامه تجارت ترجیحی میان ایران و مالزی که تا کنون سه دور مورد مذاکره قرار گرفته و فهرست‌های کالایی آن تبادل شده، مزیت های تجاری دو طرف، شکل دهی به همکاری های علمی و صنایع دانش بنیان و همکاری سازمان توسعه تجارت با همتای مالزیایی خود (ماترید) و برگزاری قدرتمند کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور و ارائه راهکارهای رفع موانع تجارت دو جانبه از دیگر مطالبی بود که در جریان این ملاقات در خصوص آنها تبادل نظر شد.

در ادامه این دیدار، معاون وزیر خارجه مالزی، سفرش به ایران در شرایط فعلی را نشان از اهمیت جمهوری اسلامی ایران در روابط خارجی مالزی توصیف کرد.

وی با تأکید بر علاقمندی شرکت‌های مالزیایی برای سرمایه گذاری در ایران گفت: امیدوارم با همکاری متقابل، روابط دو کشور هر چه بیشتر تقویت و آثار کرونا در مناسبات اقتصادی و تجاری مدیریت شود.

انتظار می‌رود با نهایی سازی موافقتنامه تجارت ترجیحی بین ایران و مالزی، مناسبات دو کشور هر چه بیشتر گسترش یابد.

کد خبر 41981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =