۴۷۰ تُن سوخت از کهگیلویه و بویراحمد آماده صادرات به افغانستان است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۴۷۰ تُن سوخت تقطیری از این استان آماده صادرات به کشور افغانستان بوده و تا چند روز آینده انجام می شود.

به گزارش اگزیم نیوز، سوخت تقطیری یک محصول جانبی بدست آمده از برج تقطیر در صنعت بازیافت روغن‌ های کار کرده است. این محصول که از اجزای سبک روغن تشکیل شده به ‌عنوان سوخت در موتورهای دیزلی و به ‌عنوان سوخت صنعتی برای تولید گرما و نیروی برق استفاده می شود. 

سیدحشمت الله صمیمی دوست اظهار داشت: این میزان سوخت از محصولات تولیدی شرکت آریا پالایش دنا است. 

وی افزود: شرکت آریا پالایش دنا یکی از واحدهای فعال مستقر در شهرک صنعتی فرودگاه یاسوج است. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ارزش این میزان سوخت آماده صادرات از استان به کشور افغانستان ۲۵۰ هزار دلار معادل ۶۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است. 

صمیمی دوست عنوان کرد: امسال در زمینه تأمین تسهیلات مورد نیاز واحدهای صادراتی کهگیلویه و بویراحمد مشکلی وجود ندارد و به هر میزان که لازم باشد کمک خواهد شد تا تولید بیش از پیش در این استان رونق پیدا کند.  

وی ابراز داشت: میزان صادرات شرکت آریا پالایش دنا سال گذشته حدود ۷۰۰ هزار دلار بود و تلاش می‌ شود که تا پایان امسال این میزان به بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار دلار برسد. 

صمیمی دوست گفت: سال گذشته ۳۲ محصول در شرکت آریا پالایش دنا تولید ‌شد که این میزان تا پایان امسال به ۵۲ مورد افزایش می‌ یابد. 

کد خبر 42001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 9 =