مراکز استخراج رمز ارز، نیروگاه تجدیدپذیر احداث کنند

سخنگوی صنعت برق گفت: مراکز استخراج رمز ارز برای تامین برق مورد نیاز خود نیروگاه تجدیدپذیر احداث کنند که وزارت نیرو نیز مازاد تولید آنها را به صورت تضمینی خریداری خواهد کرد.

به گزارش اگزیم نیوز، «مصطفی رجبی مشهدی»افزود: یکی از اقداماتی که دارندگان مراکز استخراج رمز ارز می‌توانند انجام دهند این است که انرژی مورد نیاز خود را از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر تامین کنند.

وی ادامه داد: مراکز استخراج رمزارز برای این کار می‌توانند نسبت به احداث نیروگاه های مختلف انرژی های تجدیدپذیر نظیر نیروگاه بادی، خورشیدی و برق آبی کوچک اقدام کنند.

معاون برنامه ریزی اقتصادی شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران گفت: البته برق تولیدی از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر با توجه به وزش باد یا نور خورشید کم و یا زیادمی‌شود بر همین اساس وزارت نیرو پذیرفته آن میزان نوسان‌ها را جبران کند.

رجبی مشهدی افزود: ‌علاوه برآن وزارت نیرو ساعت‌هایی که این نیروگاه ها برق بیشتری تولیدکنند را به نرخ تجدیدپذیر از آنها خریداری کند.

وی ادامه داد:‌ بنابراین اگر کسی فکر سرمایه گذاری در بخش تجدیدپذیرها را داشته باشد وزارت نیرو می تواند هم پشتیبانی کند از جهت آن نوسان‌های تولید برقی که انرژی های تجدیدپذیر دارند و همچنین اگر تولیدی مازاد بر مصرف داشته باشند به نرخ تجدیدپذیر خریداری کند.

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد:  فکر می‌کنیم با این راهکار به نوعی این مراکز می‌توانند به نوعی درآمد و نقدینگی متناسب را از رمز ارزها کسب کنند و علاوه بر آن مازاد برق تولیدی را وزارت نیرو به صورت تضمینی به فروش برسانند.

براساس این گزارش، پیشتر وزیر نیرو گفته بود: وزارت نیرو امسال برنامه‌ای برای استخراج کنندگان رمز ارزها تدوین کرده که گشایش خوبی در کار این بخش خواهد بود.

کد خبر 42009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 10 =