کاهش صادرات آبزیان از آذربایجان‌غربی بخاطر گسترش کرونا

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه میزان صادرات سالانه آبزیان از پایانه‌های مرزی استان قبل از شیوع کرونا به یک میلیون دلار می رسید، گفت: به دلیل محدودیت‌های کرونایی این رقم به شدت کاهش یافته است.

به گزارش اگزیم نیوز، محمدباقر قریشی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران، بدون اشاره به میزان صادرات صورت گرفته طی سال گذشته با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۱۶ هزار تن انواع آبزیان در آذربایجان‌غربی تولید شد، اظهار داشت: وجود منابع غنی و متنوع در آذربایجان غربی باعث شده این استان چند سال متوالی رتبه اول کشور را در تولید و پرداخت ماهی از منابع آبی کشور دربین استان های غیرساحلی به خود اختصاص دهد.

وی افزود: مازاد تولید آبزیان استان علاوه بر مصرف داخلی در سال گذشته به میزان ۱۰۰ تن به کشورهای عراق، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، روسیه و کشورهای اروپایی صادر شد.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی با بیان اینکه ورود و افزایش تردد صیادان غیرمجاز به سد ارس و صید بی رویه و غیرمجاز از علل کاهش صید شاه میگو است، تصریح کرد: با توجه به کاهش جمعیت شاه میگو دراز آب شیرین در دریاچه سد ارس در سال ۹۸ با هماهنگی‌های انجام شده با مراکز تحقیقاتی، صید این موجود از دریاچه صورت نگرفت و سال ۹۹ به عنوان سال آیش و ایجاد فرصت بازسازی این ذخیره ارزشمند لحاظ شد.

قریشی ادامه داد: به منظور حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان منابع آبی استان و ایجاد زمینه افزایش تولید در سالی که به تولید و پشتیبانی‌های مزین شده، علاوه بر حفظ پایداری تولید در مراکز موجود، کنترل بهره برداری از منابع آبی تجدیدشونده و ایجاد منابع آبزی پروری بزرگ در نقاط مختلف استان و اجرای طرح های مکانیزاسیون در مراکز تکثیر و پرورش آبزیان را در کنار توسعه مازاد در دستور کار شیلات استان قرار داده شده است.

آذربایجان غربی از استان های صدرنشین کشور در تولید آبزیان به شمار می رود.

کد خبر 42024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 9 =