صدور ۱۱۵ میلیون دلار کالا از شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان سمنان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان از صدور ۱۱۵ میلیون دلار کالا در سال گذشته از مجموع تولیدات صنایع مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان خبر داد.

به گزارش اگزیم نیوز حسن آل‌بویه روز شنبه در گفت و گو با رسانه ها، افزود: سال ۹۹ واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان سمنان موفق به صدور بالغ بر۹۶ هزار و ۹۷۰ تن از محصولات خود به کشورهای هدف شدند.

وی اضافه کرد: ۱۷ واحد مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان سمنان این حجم از کالاهای مختلف را از گمرک این استان صادر کردند.

آل‌بویه افزود: مواد شوینده، سیم و کابل، ظروف یکبار مصرف، ایزوگام، کاشی و لوله پلی‌اتیلن‌ از جمله کالاهای صادراتی واحدهای تولیدی مستقر در شهرک و نواحی صنعتی استان سمنان در سال جهش تولید بود.

وی ادامه داد: با وجود مشکلات در زمینه صادرات برای تولیدکنندگان استان، تحقق این میزان صادرات قابل توجه بود و امید می‌رود در سال ۱۴۰۰ موانع بخش صادرات برطرف شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان به اهمیت حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی صادرات ‌محور به عنوان یکی از مهم ترین برنامه‌های شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان یاد و تصریح کرد: در راستای تحقق شعار سال علاوه بر حمایت از تولید، ایجاد زیرساخت‌ها و رفع موانع قانونی مدنظر قرار گرفته شود.

بنابر اعلام شرکت شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان سمنان بیش از ۲۲۲ هکتار زمین این شهرک‌ها سال ۹۹ به سرمایه‌گذاران واگذار شد که نسبت به سال قبل از آن افزایش ۲.۳ برابری داشت و ۴۱۹ قرارداد واگذاری زمین به متقاضیان سرمایه‌گذاری در شهرک و نواحی صنعتی استان سمنان منعقد شد.

کل اراضی در اختیار شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان ۶ هزار و ۸۸۴ هکتار است.

کد خبر 42029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =