حذف قوانین اضافی، راهکاری برای تحقق شعار سال و جهش تولید

عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: قوانین و مقررات اضافی مانعی برای رسیدن به بهبود و گسترش تولید بر اساس نام‌گذاری سال محسوب می‌شود.

به گزارش اگزیم نیوز، «ابوالفضل روغنی» امروز (شنبه)درباره نام‌گذاری سال ۱۴۰۰ به «تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» از سوی رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: مشکلات تولید موضوعی است که بارها از آنها صحبت شده و به همین دلیل در سال‌های اخیر مبانی تولیدی و حمایت از آن به عنوان شعار سال انتخاب شده‌اند.

وی افزود: موانعی مانند جریانات و نوسانات نرخ ارز، تامین مالی، قانون کار، مشکلات تولید و فناوری، بازار صادراتی، آموزش منابع انسانی و صدور قوانین و بخشنامه‌های مکرر بر سر راه تولید در سال‌های گذشته به‌طور مداوم تکرار شده است.

این عضو اتاق ایران با تاکید بر اینکه قوانین و مقررات مزاحم مانع بهبود و توسعه تولید می‌شوند، خاطرنشان‌کرد: برای حل مشکلات نخست منشا آن را باید پیدا کرد و حذف قوانین اضافی می‌تواند نخستین گام در همین راستا باشد.

وی با بیان اینکه برای بهبود تولید کافی است مبانی مورد تایید جهانی را اجرایی کنیم، تصریح‌کرد: اکنون به اصلاح شاخصه‌های فضای کسب‌وکار، ایجاد سهولت در کسب‌وکارها و دریافت مجوزها و جلوگیری از فساد اداری نیاز داریم.

روغنی با بیان اینکه در شاخصه‌های کسب و کار در جهان جایگاه خوبی نداریم، تاکید کرد: برای حضور بهتر محصولات ایرانی در جهان، قوانین مزاحم باید به حداقل برسد و نقش نظارتی را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه مشکلات بورس یکی از موانع در راستای بهبود و گسترش تولید محسوب می‌شود، ادامه‌داد: وظیفه بورس کشف قیمت کالا برای تسهیل تولید و عرضه مواد اولیه و کالا است، اما در شرایط کنونی برخی تصمیمات لحظه‌ای در این فضا بازار را ملتهب کرده است.

این عضو اتاق بازرگانی ایران خاطرنشان‌کرد: از سوی دیگر، سهیم کردن بخش خصوصی در تصمیمات می‌تواند به صدور و اجرای دقیق قوانین در مسیر تولید و عرضه کالا کمک کند و شرایط بازار را به خوبی مورد رصد قرار دهد.

وی گفت: در قوانین کسب‌وکار برای اجرا و صدور مجوزها حضور نماینده بخش خصوصی پیش بینی شده است، زیرا می‌توانند راه‌های برون رفت از شرایط دشوار را معرفی کنند که در شرایط کنونی بسیار راهگشا خواهد بود.

براساس این گزارش، امسال رهبر معظم انقلاب با انتخاب شعار «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» بر اهمیت جهش تولید و حمایت از تولیدکنندگان و رفع موانع پیش روی تولیدکنندگان تاکید کردند.

کد خبر 42043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =