افزایش 15 درصدی میزان تولید محصولات منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس گفت:میزان تولید محصولات در این منطقه سال گذشته هفت میلیون و ۴۱۹ هزار و ۱۵۷ تن بوده که از افزایش ۱۵ درصدی برخوردار بوده است.

به گزارش اگزیم نیوز، حسن خلج طهرانی روز شنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود :میزان تولید محصولات منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس در سال ۱۳۹۸، نیز ۶ میلیون و ۴۴۶ هزار و ۳۱۰ تن بوده است.
وی همچنین از افزایش ارزش صادرات محصولات در این منطقه عظیم اقتصادی نسبت به سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: ارزش صادرات در سال ۱۳۹۹ نزدیک به یک میلیارد و ۲۹۶ میلیون دلار بود که در این بخش نیز شاهد افزایش ۷۰ میلیون دلاری بودیم.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس اظهارداشت این منطقه دارای مزایای متعدد اقتصادی برای تولیدکنندگان است و با ایجاد زیرساخت‌های مناسب و تسهیل در امر تولید و صادرات توانستیم با وجود تمام فشارهای خارجی به‌تبع اعمال تحریم‌های ظالمانه، شاهد جهش در تولید و صادرات باشیم.
وی با اشاره به این‌که در سالجاری نیز تمام ارکان مدیریتی در راستای جذب سرمایه‌گذار جدید و بهبود زیرساخت‌های منطقه تمام تلاش خود را خواهند کرد، افزود: اهمیت منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس در بازتعریف تسهیلات کلان سرمایه‌گذاری بویژه در بخش زمین، انرژی و تعرفه‌های گمرکی است که با توسعه آن، ظرفیت سرمایه‌گذاری در داخل کشور بیش‌از پیش افزایش می‌یابد و وظیفه‌ی ما ایجاد بستر مناسب برای ورود سرمایه‌گذاران است.
خلج طهرانی در پایان به وضعیت ویژه‌ی کشور در مواجهه با موج چهارم شیوع ویروس کرونا نیز اشاره کرد و گفت: از تمام همکاران که در شرایط خاص ایجاد شده به‌تبع شیوع این ویروس همچنان در حال کار جهادی هستند، قدردانی کرده و امیدوارم ماموریت سنگینی را که در ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای حرکت صحیح فرآیند تولید بر دوش داریم، به‌خوبی انجام دهیم.

کد خبر 42046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =