صدور ۱۲۵ هزار تن محصولات کشاورزی از مرز مهران به عراق

مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: سال گذشته بیش از ۱۲۵ هزار تن انواع محصولات کشاورزی(صیفی جات) به ارزش ۵۵ میلیون و ۶۸۷ هزار دلار از مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده است.

به گزارش اگزیم نیوز، روح‌الله غلامی با بیان اینکه سال گذشته با توجه به شیوع بیماری کرونا بمدت چند ماه صادرات کالا در مرز مهران تعطیل شد، اظهار داشت: در هر روز کاری تعداد ۳۰۰ دستگاه کامیون از طرف عراق برای انتقال کالاهای تجار به عراق وارد محوطه پایانه مرزی مهران می شوند.

وی ادامه داد: باتوجه به شیوع بیماری کرونا هم‌اکنون قرنطینه‌های بهداشتی در مرز مهران فعال است و تیم‌های بهداشتی در این مرز برای غربالگری و پایش افراد آلوده و انجام اقدام های پیشگیرانه برای مقابله با بیماری‌ها حضور دارند.

مدیرکل گمرک استان ایلام تاکید کرد: روزانه کامیون های حامل کالای صادراتی و بازرگانی از مرز بین المللی مهران پس از تشریفات گمرکی به کشور عراق صادر می شوند که تمامی این کامیون ها قبل از خروج از مرز بازرسی شده در صورت برخورد با موارد مشکوک این موضوع در دست بررسی قرار خواهد گرفت.

غلامی یادآور شد: تشدید اقدام های بهداشتی در مرز و غربالگری و پایش بهداشتی رانندگان و همچنین ضدعفونی کامیون های حامل کالاهای صادراتی در راستای مقابله با بیماری ویروسی کرونا در مرز بین المللی مهران انجام می شود.

وی با اشاره به میزان مجموع صادرات کالا از مرز مهران در سال گذشته گفت: در این مدت یک هزار و ۵۴۲ محموله ترانزیتی به ارزش  ۴۶۴ میلیون دلار کالا از مرز بین المللی مهران به کشور عراق صادر شده است.

غلامی افزود: در این مدت ۹۰۷ هزار تن صادرات به کشور عراق از جمله آهن آلات، کاشی و سرامیک، پلاستیک، تره بار، سنگ آهن و محصولات پتروشیمی صورت گرفته است.

براساس این گزارش، شهر مرزی مهران در استان ایلام با حدود ۲۳۰ کیلومتر فاصله با بغداد نزدیک‌ترین شهر مرزی کشورمان به پایتخت عراق و عتبات عالیات این کشور است که امروز به کانون فعالیت‌های صادراتی و تردد زوار با کشور همسایه تبدیل شده است.

شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد.

کد خبر 42057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =