ارجاع طرح ساماندهی صنعت خودرو به کمیسیون صنایع مجلس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی بار دیگر طرح ساماندهی صنعت خودرو را برای اعمال اصلاحات به منظور تامین نظر شورای نگهبان به کمیسیون صنایع و معادن مجلس ارجاع دادند.

به گزارش اگزیم نیوز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز(یکشنبه)مجلس، گزارش کمیسیون صنایع و معادن در خصوص طرح ساماندهی صنعت خودرو را به منظور تامین نظر شورای نگهبان بررسی کرده و مجددا آن را به کمیسیون صنایع و معادن ارجاع دادند.

براساس اصلاحاتی که بر روی ماده ۴ این طرح از سوی کمیسیون به منظور تامین نظر شورای نگهبان انجام شده بود؛ خودروسازان مکلف بودند تا در شرایطی که بازار خودرو با عدم تعادل مواجه شده، انواع خودروی تعیین شده توسط شورای رقابت را در محدوده زمانی که این شورا معین می کند تنها از طریق بورس کالا در چارچوب ضوابط معینی به بازار عرضه کنند.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی قبل از ارجاع مجدد این طرح به کمیسیون، تصریح کرد: با توجه به تذکرات دوستان این طرح را به کمیسیون ارجاع می دهیم اما اصل بند الف و ب که در ماده ۴ اضافه شده کاملا صحیح است. اینکه نحوه واگذاری خودرو باید اصلاح شود ضرورتی اجتناب ناپذیر است و اگر این کار را در این ماده ارجاعی از شورای نگهبان انجام دهیم وقت را ذخیره کرده ایم به بحث مهمی پرداختیم.

قالیباف اظهار کرد: این حق کمیسیون است که به ماده ارجاعی از شورای نگهبان بندهایی اضافه کند اما از آنجا که این موضوع بسیار مهم است، بهتر است برای نحوه ارائه خودرو به بازار به این شکل تصمیم نگیریم. اکنون مجددا این طرح را به کمیسیون ارجاع می دهیم و نمایندگان پیشنهادات خود را در خصوص این ماده به کمیسیون ارائه کنند. انشاءالله بتوانیم وضعیت نابسامان خودرو را اصلاح کنیم.

کد خبر 42058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 12 =