کاهش مصرف با کرونا، افزایش مصرف در سفرهای نوروزی

در حال حاضر روزانه بیش از ۱۱۰ میلیون لیتر بنزین در پالایشگاه‌های کشور تولید می‌شود و طبق آخرین آمار اعلام شده در خصوص میزان مصرف بنزین، اوج مصرف بنزین در سال گذشته، روز ۲۸ اسفندماه با رقم ۱۰۴ میلیون لیتر بوده است.

به گزارش اگزیم نیوز، با شیوع بیماری کرونا مصرف بنزین در کشور کاهش یافت اما در فروردین امسال شاهد افزایش مصرف بودیم به طوری که در فروردین‌ماه سال گذشته روزانه حدود ۴۵ میلیون لیتر بنزین در کل کشور توزیع شد، در حالی که این مقدار در روزهای نخست فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰ به میانگین روزانه ۸۵ میلیون لیتر رسیده که نسبت به فروردین‌ماه پارسال افزایش روزانه حدود ۳۷ تا ۳۸ میلیون لیتری را نشان می‌دهد.

همچنین از انتهای بهمن ماه ۹۸ به دلیل شیوع ویروس کرونا و کاهش رفت و آمد شهروندان میزان مصرف بنزین در کشور ۱۰ درصد کاهش یافت و میزان مصرف بنزین در کشور ۷۵ تا ۷۶ میلیون لیتر در روز بود و در ابتدا تغییر قیمت بنزین میزان مصرف به ۹۵ تا ۹۶ میلیون لیتر در روز رسید.

در کشور ۲۷ میلیون دستگاه خودرو اعم از بنزینی و دیزلی، ۱۷ میلیون دستگاه خودروی شخصی، ۴ میلیون دستگاه خودروی عمومی وانت، ۵.۵ میلیون دستگاه موتورسیکلت و بیش از ۸۰۰ هزار خودروی دیزلی وجود دارد که سهمیه‌بندی سوخت این دستگاه‌ها انجام شده است.

یادآور می شود؛ سال گذشته ۲۷ میلیون قطعه کارت سوخت و ۷ میلیون کارت المثنی صادر شد، در کشور ۲۷ میلیون دستگاه خودرو اعم از بنزینی و دیزلی، ۱۷ میلیون دستگاه خودروی شخصی، ۴ میلیون دستگاه خودروی عمومی وانت، ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت و بیش از ۸۰۰ هزار خودروی گازوئیل‌سوز وجود دارد که سهمیه‌بندی سوخت این دستگاه‌ها انجام شده است.

 طبق گفته های ویس کرمی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با توجه به تولید روزانه ۱۱۰ میلیون لیتر بنزین وجود ۱۴ هزار کیلومتر خطوط‌ لوله انتقال فرآورده‌های نفتی، ناوگان عظیم نقل و انتقال سوخت و ذخیره‌سازی‌های در کنار برنامه‌ریزی‌های از پیش انجام شده با بخش‌های تولید، حمل‌ونقل و خطوط لوله انتقال فرآورده، هیچ‌گونه مشکلی در تامین سوخت وجود ندارد.

به گفته وی درحال حاضر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با هماهنگی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت روزانه حدود ۲۲۰ میلیون لیتر انواع و اقسام فرآورده‌ نفتی مورد نیاز بخش‌های مختلف مصرف معادل ۱.۴ میلیون بشکه فرآورده‌های نفتی را وارد چرخه نقل و انتقال می‌کند.

کد خبر 42073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =