رکوردزنی تولیدات لوازم خانگی در سایه ثبات قوانین

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی، اجرای صحیح برخی از قوانین بخش تولید در سال گذشته را دستاوردی مثبت در این بخش ذکر کرد و گفت: این امر سبب رکورد زنی در تولید لوازم خانگی در سال ۹۹ نسبت به ۱۰ سال گذشته شد.

عباس هاشمی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار اگزیم نیوز، ضمن تاکید بر ضرورت اجرای صحیح قوانین بلحاظ آثار مثبت آن بر بخش های مختلف اقتصادی، اظهار داشت: هرچند طی سال گذشته در بیشتر محصولات، افزایش تولید را شاهد بودیم اما در این مسیر با موانع متعددی همچون تغییرات مداوم نرخ ارز، مصوبات متغیر و البته متناقض ستاد تنظیم بازار روبرو بودیم که حذف آنها نیازمند یک همت ملی است.

وی با اشاره به شعار منتخب سال ۱۴۰۰ به منظور مانع زدایی از مسیر تولید داخلی، تاکید کرد که نباید حفظ و نگهداری این آمار تنها از منظر کمی مدنظر باشد بلکه باید با تثبیت قوانین زمینه رشد کیفی تولیدات را نیز فراهم آورد.

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران از وجود موانع گوناگون همچون قوانین دست و پاگیر اداری در مسیر تهیه مواد اولیه انتقاد کرد و گفت: از آنجا که مشکلات ناشی از کاغذبازی، تعدد امور اداری و وجود موانع مختلف در تخصیص تسهیلات، موانع متعددی در مسیر فعالیت بخش خصوصی و تولیدکننده داخلی، محسوب می شوند و رفع هر یک از آنها را بازه زمانی طولانی را به خود اختصاص می دهند، باید رفع و اصلاح شوند.

هاشمی با اشاره به وجود موانع مختلف در مسیر تولید و صادرات، تصریح کرد: نبود اطمینان از استمرار تأمین مواد اولیه توسط واحدهای تولیدی و نوسان قیمت ها، باعث عدم انعقاد قراردادهای صادراتی و تداوم این روند مانع از افزایش صادرات مازاد تولیدات کشور در سال ۹۹ شد.

این فعال بخش خصوصی درگیر شدن بخش صنعت و تجارت کشور با مسائل سیاسی را یکی دیگر از موانع بخش تولید عنوان کرد و گفت: آمیختگی قوانین داخلی با حواشی ناشی از اخبار سیاسی، سبب خودتحریمی داخلی پیچیده در کشور و در مجموع مانع از تحقق اهداف مورد نظر در این بخش شده است.

 هاشمی در خاتمه با ارائه پیشنهاداتی در جهت رفع موانع تولید گفت: بررسی و بازنگری مجدد قوانین مرتبط اقتصادی با صنایع لوازم خانگی، ایجاد تشکل های ملی با حضور کارشناسان و اساتید دانشگاهی به منظور ارائه مشورت و مشاوره، کاهش قوانین دست و پاگیر اداری، مدیریت نرخ ارز و غیره می تواند در تسهیل مسیر تولید نقش موثری ایفا کند.

کد خبر 42087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 15 =