ساماندهی قوانین مرتبط با کسب و کارهای خرد

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی، یکی از برنامه های نمایندگان را به منظور مانع زدایی از مسیر تولید، ساماندهی و بروزرسانی قوانین مرتبط با کسب وکارهای خرد اعلام کرد.

سیدشمس الدین حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اگزیم نیوز، افزود: درایت و آینده نگری مقام معظم رهبری در نامگذاری سال ها بر محوریت اقتصاد مقاومتی و مزین کردن سال ۱۴۰۰ با شعار «تولید، پشتیبانی ها  ومانع زدایی ها» تدبیری است تا مردم و مسئولان با توجه بیشتر به رونق تولید، اشتغال، درآمد و مصرف؛ عرصه کار و تلاش را به گونه ای رقم بزنند که تاثیر تحریم ها و فشارهای خارجی بر پیکره اقتصاد خنثی شود.

وی ضمن اشاره به اهداف شعار سال ۱۴۰۰ مبنی بر تولید، پشتیبانی و مانع زدایی، اظهار داشت: هرچند قوانین متعدد و متنوعی برای فعالیت کسب و کارهای خرد و خانگی مصوب وجود دارد؛ اما همین قوانین در مسیر اجرا، موانع زیادی را در مسیر اجرا بوجود آورده اند.

وی با بیان آنکه شعار امسال به نوعی همان اصل ۴۴ قانون اساسی است که ضرورت تقویت جایگاه کسب وکارهای خرد را مورد توجه قرار می دهد، افزود: این مهم سبب شده تا با رفع موانع موجود در قوانین که سبب کاهش اشتغالزایی در کسب و کارهای خرد نیز شده، مورد توجه بیش از پیش نمایندگان مجلس قرار گیرد.

وی با اشاره به توسعه کسب و کارهای خرد طی چند سال اخیر، گفت: شفافیت اجرای قوانین، با روند توسعه و تولد این گونه مشاغل همسو نبوده بطوری که وجود قوانین متعدد در این بخش مانع از تحقق محورهای مختلف کسب و کارهای خانگی شده است.

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس مواردی همچون اخذ و ثبت مجوز، چگونگی تامین مالی، نحوه بازاررسانی، تسهیل روند صادرات و... را از جمله مسایلی دانست که باید در قوانین مرتبط با کسب و کارهای خرد، بروزرسانی و بازنگری شود لذا این مهم در سه ماهه اول سال جاری مورد توجه، بحث و بازنگری قرار خواهد گرفت.

حسینی در پایان گفت: شرایط سخت اقتصادی کشور در سایه تحریم های ناجوانمردانه غرب در سالیان اخیر سبب کاهش قدرت خرید مردم و کوچک شدن سفره ایرانیان شده است.

کد خبر 42088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 10 =