ایجاد بیش از ۴۱ هزار نفر شغل جدید در شهرک‌های صنعتی در سال ۹۹

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از ایجاد ۴۱ هزار و ۵۰۱ نفر شغل جدید در شهرک‌های صنعتی سراسر کشور در سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش اگزیم نیوز، «علی رسولیان» با بیان این مطلب افزود: عمده این مشاغل در زمینه‌های فلزی، شیمیایی، غذایی، آشامیدنی، کانی‌های غیرفلزی، سلولزی، نساجی، خدمات و برق و الکترونیک بوده است.

وی تصریح‌کرد: این میزان اشتغال جدید در مقایسه با سال ۹۸ رشد ۳۰ درصدی نشان می‌دهد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، خاطرنشان‌کرد: مطابق برنامه‌ریزی انجام شده، امسال دست‌کم سه‌هزار و ۵۰۰ طرح با اشتغال ۵۵ هزار نفری از محل راه‌اندازی بنگاه‌های اقتصادی در شهرک‌های صنعتی سراسر کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

وی درخصوص راه‌اندازی واحدهای جدید، توضیح‌داد: فعالان اقتصادی با مراجعه به سامانه بهین‌یاب وزارت صنعت، معدن و تجارت، ابتدا به سراغ واحدهای راکد و سپس واحدهایی می‌روند که به دلیل بدهی تحت تملک بانک‌ها درآمده است و اولویت بازفعال‌سازی با آنهاست و در غیر این صورت مجوز ایجاد واحدهای جدید داده می‌شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سال گذشته چهار هزار و ۵۱۳ هکتار زمین برای فعالیت ۱۰ هزار و ۶۲۷ بنگاه‌های اقتصادی جدید در شهرک‌های صنعتی واگذار شد.

وی بیان‌داشت: این آمار در مقایسه با سال ۹۸ رشد ۸۲ درصدی از نظر زمین واگذار شده و رشد ۸۳ درصدی از نظر تعداد بنگاه‌ها داشته است.

رسولیان اظهار داشت: حدود ۱۰ هزار بنگاه اقتصادی با پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۰ درصد در شهرک‌های صنعتی وجود دارد که اگر به‌طور متوسط ۲۰ شغل در هر یک از آنها ایجاد شود، به اشتغال ۲۰۰ هزار نفری خواهد انجامید.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با داشتن ۸۲۳ شهرک و ناحیه صنعتی و سه منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌برداری، ۷۸ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۶ شهرک فناوری، ۳۸ مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، دو مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم‌ افزاری، ۹۰ هزار و ۷۴ قرارداد منعقده و بهره‌برداری از ۴۶ هزار و ۸۲۲ واحد صنعتی و سه هزار و ۷۸ واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۴۱ هزار و ۵۵۸ نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.

کد خبر 42135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 13 =