اعلام مقررات مخل حوزه صنعت، معدن و تجارت به هیات مقررات‌زدایی

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام‌کرد: فهرست عناوین مجوزها، رویه‌ها و مقررات مخل بیرونی حوزه صنعت، معدن و تجارت و راهکارهای پیشنهادی اصلاح آنها، برای طرح در هیات مقررات‌زدایی به وزارت امور اقتصادی و دارایی ارسال شد.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم نیوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «سعید زرندی» افزود: با توجه به نامگذاری سال­ ۱۴۰۰ و در راستای تحقق شعار مانع‌­زدایی از حوزه تولید، در خصوص لغو مجوزهای دست­‌وپاگیر و تسهیل و تسریع در صدور مجوزهای ضروری برای فعالان اقتصادی، فهرست عناوین مجوزها، رویه­‌ها و مقررات بیرونی (برون‌دستگاهی) که موجب وقفه و اخلال در صدور مجوزهای حوزه صنعت، معدن و تجارت شده­اند، برای طرح در هیات مقررات­زدایی ارسال شده است.

وی بیان‌داشت: این فهرست با هم‌فکری و نظرخواهی از فعالان تولیدی و اقتصادی و تشکل‌های بخش خصوصی، خانه‌های صنعت، اتاق‌های بازرگانی و دیگر انجمن‌ها تهیه شده است.

زرندی توضیح‌داد: ۹ مورد در بخش صنعت، پنج موضوع در بخش معدن و پنج مورد در بخش صنوف در این فهرست به همراه پیشنهاد اصلاح آنها دیده شده است.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت گفت: این فهرست شامل موضوعاتی بود که در اختیار هیات مقررات‌زدایی است و سایر موضوعات دیگر برای مانع‌زدایی در سطوح بالاتر دنبال می‌شود.

امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» نامگذاری شده است.

پیشتر معاون طرح و برنامه وزارت صنعت با اشاره به نظرخواهی از حدود یک‌هزار نفر از فعالان صنعت، معدن و تجارت و صاحب‌نظران اقتصادی درباره موضوعات مرتبط با تولید، بیان‌داشت: مهمترین موانع تولید از سوی آنان عدم ثبات اقتصاد کلان (۶۳۰ نفر)، تورم بالا (۴۰۰ نفر)، نبود نقدینگی مناسب (۳۶۰ نفر)، تحریم‌های خارجی (۳۳۰ نفر) و جذاب بودن بازارهای غیرمولد (۲۴۹نفر) عنوان شده است.

کد خبر 42197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =