رمز ارز تولید داخل قطعاً مشتری خواهد داشت

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: رمزارزها می‌تواند ابزار دور زدن تحریم‌ها تلقی شود و رمز ارزتولید داخلی نیز قطعاً مشتری خواهد داشت.

به گزارش اگزیم نیوز، محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به موضوع رمزارزها و ورود کمیسیون اقتصادی مجلس به این فعالیت تجاری در کشور، افزود: اساساً رمزارز می‌تواند ابزاری برای دور زدن تحریم‌ها و خنثی‌سازی تحریم قلمداد شود و امکانی فراهم کند تا از ظرفیت انرژی در کشور به خوبی بهره گیری و نهایتاً این نحوه استفاده به درآمد ملی تبدیل شود.

وی تأکید کرد: پیش‌بینی ما این است که در فاز اول این فعالیت می‌توانیم ۲ میلیارد دلار در سال امکان تولید رمزارز را ایجاد کنیم و اساساً تسویه مذکور را با تعهدات خارجی خود انجام دهیم.

پورابراهیمی با بیان اینکه کمیسیون اقتصادی مجلس به مبحث رمزارزها ورود کرده است، اظهار داشت: ورود کمیسیون مربوطه به این دلیل بوده که از این ظرفیت در حوزه اقتصادی کشور استفاده و درآمدزایی لازم مدنظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مقوله ارزآوری فعالیت رمزارزها برای کمیسیون اقتصادی مجلس مهم بوده است، تاکید کرد: قطعاً رمزارزها می‌تواند ابزار دور زدن تحریم‌ها تلقی شود بنابراین این دلایل باعث شد تا کمیسیون اقتصادی به مبحث رمزارزها ورود جدی داشته باشد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا فعالیت در بیتکوین همچنان مخاطره آمیز است؟ گفت: ریشه، محور و تصمیم‌گیری درباره بیت کوین در اختیار ما نیست، اما رمز ارزهایی که در داخل کشور، آنهم با نظارت دستگاه‌ها و در چارچوب قانون تولید شود، خوب است.

این نماینده مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا رمزارز تولید داخل مشتری هم دارد و یا خیر؟ گفت: بله. اگر ما خودمان اقدام به تولید رمزارز آن هم با نظارت و در چارچوب قانون کنیم، رمزارز تولید داخل قطعاً مشتری خواهد داشت، این در حالی است که ما رمز ارز خارجی را تائید نمی‌کنیم چرا که در آن حوزه ریسک فعالیت بالاست.

کد خبر 42232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =