طلا ۱۰۰ درصد گران می‌شود

پس از اینکه قیمت طلا بالای سطح مقاومتی مهم یک هزار و ۷۶۵ دلار را شکست و در بالاترین حد دو ماه گذشته قرار گرفت، تحلیلگران به روند افزایشی ۱۰۰ درصدی  طلا در معاملات هفته جاری بی‌نهایت خوش بین شدند.

به گزارش اگزیم نیوز طی نظرسنجی هفته جاری کیتکونیوز از ۱۳ تحلیلگر وال‌استریت، همگی اعلام کردند که انتظار دارند قیمت طلا در هفته جاری به سطح بالاتری افزایش پیدا کند. برای نخستین بار در تاریخ این نظرسنجی ۱۰۰ درصد تحلیلگران به افزایش قیمت طلا رای دادند.

 برای برخی از تحلیلگران انتظار برای افزایش قیمت طلا بسیار قوی است زیرا بسیاری از آنها پس از این که این فلز ارزشمند دو هفته پیش از پایین سطح حمایتی یک هزار و ۷۰۰  دلار بهبود یافت، منتظر چنین حرکتی بودند.

 در این زمینه اوله هانسن، مدیر استراتژی کالا در ساکسو بانک اظهار کرد: بهبود قیمت به یک هزار و ۶۸۰ دلار باعث آسودگی خاطر بسیاری از خریداران طلا شد و اکنون باید دید طلا را تا چه سطحی می توانند بالا ببرند.

یادآور می شود؛ بهای هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار آمریکا ۱۳ دلار و ۴۰ سنت معادل ۰.۸ درصد افزایش یافت و در یک هزار و ۷۸۰  دلار و ۲۰ سنت بسته شد که بالاترین قیمت از ۲۴ فوریه بود. طلا برای کل هفته حدود دو درصد افزایش به ثبت رساند.

اگرچه خوش بینی در میان تحلیلگران وال استریت بی ‌سابقه است اما همچنان احتیاط زیادی در بازار وجود دارد به طوری که هانسن به کیتکونیوز گفت: اگرچه پس از صعود قیمتی که طلا در معاملات روز پنج شنبه داشت، طلا خریداری خواهد کرد اما توقف دستور خرید در یک هزار و ۷۵۵ دلاردلار را توصیه می کند. وی معتقد است: طلا همچنان تحت تاثیر بازده اوراق قرضه و دلار آمریکا مانده است.

همچنین فیلیپ استرایبل، استراتژیست سرمایه گذاری ارشد در شرکت بلو لاین فیوچرز گفت: هر چند با توجه به شکسته شدن قیمت بالاتر در بازار طلا خریدار خواهد بود اما همچنان جانب احتیاط را حفظ می کند.

 این که روند صعودی طلا در کوتاه مدت تا چه حدی ادامه خواهد داشت، بسیاری از تحلیلگران به سطح یک هزار و ۸۰۰ دلار چشم دوخته اند.

آدام بوتون استراتژیست ارزی ارشد در فارکس لایو در این‌باره گفت: انتظار دارد قیمت طلا تا سطح یک هزار و ۸۴۰  دلار پیشروی کند.

کد خبر 42264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =