دلالان؛ تصمیم گیر صادرات محصولات کشاورزی

نماینده مردم «اردبیل، سرعین، نمین و نیر» در مجلس شورای اسلامی، گفت: کشاورزان زحمت‌کش با هزار زحمت سیب‌زمینی و محصولات کشاورزی تولید می‌کنند، اما نهایتاً دلالان سود نهایی را به جیب می‌زنند و حتی این دلالان هستند که تصمیم می‌گیرند که آیا صادرات در این محصولات انجام شود یا خیر؟

به گزارش اگزیم نیوز صدیف بدری با اشاره به چالش‌های امر صادرات در کشور و سنگ‌اندازی برخی مسئولین در این زمینه، گفت: به واقع تصمیمات خلع‌الساعه مسئولان در امر صادرات نقش موثری داشته است.

وی تأکید کرد: در حال حاضر برنامه‌ریزی جامع و منسجمی در حوزه‌های تولیدی کشور وجود ندارد و حاشیه‌های سوداگرانه جانبی هم متأسفانه در بسیاری از مواقع دلیلی بر این می‌شود که واردات در یک کالایی که تولید داخل دارد، رخ دهد.

بدری با بیان اینکه در حال حاضر در حوزه تولیدات محصولات کشاورزی هیچ برنامه مدونی نداریم، اظهار داشت: به عنوان مثال اصلاً نمی‌دانیم به چه میزان سیب‌زمینی تولید می‌شود و چقدر از این محصول مورد نیاز داخل است و چقدر از آن را می‌توانیم صادر کنیم.

این نماینده  مردم در خانه ملت، افزود: با این حال کشاورزان زحمتکش با هزار زحمت سیب‌زمینی و سایر محصولات کشاورزی را تولید می‌کنن و در این زمینه صادرات قوانین لازم را داریم، اما هنوز فاقد برنامه‌ریزی جامع در این بخش  از سوی دولت هستیم.

کد خبر 42301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 7 =