همتی:۱۷۸ میلیون دلار برای خرید ۱۶.۸ میلیون دوز واکسن کرونا اختصاص یافت

رییس کل بانک مرکزی درباره آخرین اقدامات بانک مرکزی برای تامین ارز خرید واکسن گفت: بر مبنای قرارداد کوواکس، ۱۷۸ میلیون دلار برای ۱۶.۸ میلیون دوز واکسن تخصیص و قسط اول آن نیز پرداخت و واردات آن آغاز شده است.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم نیوز از روابط عمومی بانک مرکزی، "عبدالناصر همتی" در یادداشت اینستاگرامی خود نوشت: ضرورت تامین واکسن کرونا و انجام واکسیناسیون علیه ویروس کرونا باید مهمترین دغدغه کشور باشد.

وی افزود: بانک مرکزی از همان ابتدا با وجود همه محدودیت های نقل و انتقال مالی ناشی از تحریم، همه تلاش خود را برای تأمین فوری ارز موردنیاز واردات واکسن بر اساس سفارش وزارت بهداشت و درمان به عمل آورده است. 

 رییس کل بانک مرکزی خاطرنشان کرد: هرگونه درخواست و اعلام وزارت بهداشت جهت پرداخت ارز بابت واردات واکسن تأمین می‌شود، تاکنون نیز بر اساس میزان تقاضا و درخواست برای خرید واکسن از کشورهای روسیه و چین، ارز لازم تأمین و واردات انجام شده است.

وی با بیان اینکه اکنون نیز تخصیص ارز برای واردات با ارز نیمایی، براساس دستور رییس جمهوری در اولویت تأمین است، افزود: بنگاه‌های بزرگ توانمند می توانند در انجام مسئولیت هایی اجتماعی خود با هماهنگی وزارت بهداشت نقش آفرینی کنند.

 همتی اظهار داشت: امروز نیز بانک مرکزی حداقل ۱۰۰میلیون دلار دیگر با نرخ ارز ترجیحی برای این منظور تخصیص داد تا با اعلام وزارت بهداشت پرداخت کند، این روند تأمین ارز بر مبنای درخواست ها تداوم خواهد داشت.

کد خبر 42343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =