طلا نزولی شد

در اواخر هفته گذشته، ارزش طلا افزایش چشمگیری از خود نشان داده و به بالاترین سطح چند ماهه صعود کرد اما با شروع این هفته طلا بار دیگر روند نزولی را در پیش گرفت.

به گزارش اگزیم نیوز، همزمان با گشایش بازار های جهانی در روز دوشنبه، اونس طلا توانست تا نزدیکی یک هزار و ۸۹۰ دلار نیز رشد کند؛ اما این افزایش قیمت نتوانست ادامه یابد و  ارزش آن به کانال یک هزار و ۷۷۰ دلار بازگشت.

حرکت طلا

امروز(چهارشنبه)، نیز کاهش قیمت ها ادامه یافته و هم اکنون هر اونس طلا در بازارهای جهانی یک هزار و ۷۶۸ دلار است که افت ۲ دلاری را  نسبت به روز گذشته نشان می دهد.

قابل ذکر است؛ مهم ترین عاملی که باعث شد تا اونس طلا برای بار دیگر کاهشی شود، رشد منحنی بازده ۱۰ ساله خزانه داری ایالات متحده امریکا و بازگشت آن به عدد ۱.۶۳ درصد بود.

همچنین افزایش میزان واکسیناسیون در سراسر جهان همراه با محرک زیر ساختی ایالات متحده باعث شده است تا امیدها نسبت به بهبود سریع اقتصاد افزایش پیدا کند که می تواند باعث کاهش قیمت طلا شود.

قیمت طلا

اما وجود کاهش ارزش شاخص دلار، روند طلا در کوتاه مدت همچنان نزولی باقی مانده است به طوری که افزایش بازده خزانه داری همچنان فشار زیادی به فلز زرد وارد کرده که مانع رشدهای بیشتر آن می شود.

در این میان کارشناسان انتظار دارند؛ بانک مرکزی اروپا و فدرال رزرو محدودیت هایی برای رشد بازده خزانه داری ایجاد کنند که در نتیجه آن قیمت طلا می تواند صعودهای چشمگیری داشته باشد.

اونس طلا

از نظر فنی طلا برای اینکه بتواند حرکت های صعودی خود را پس بگیرد لازم است تا در بالای یک هزار و ۷۷۵ دلار تثبیت شود. در صورتی که طلا به سمت سطوح بالاتر حرکت کند  و در نقاط یک هزار و ۷۸۴ و یک هزار و ۷۹۰ دلار با مقاومت های قدرتمندی روبرو خواهد شد.

شایان ذکر است همواره در شرایط نزولی، قیمت طلا در سطح یک هزار و ۷۶۲ دلار حمایت خواهد شد و در صورتی که سقوط نرخ آن عمیق تر شود کارشناسان انتظار دارند که طلا در نقطه یک هزار و ۷۵۲ دلار پشتیبانی شده و این حمایت مهم را از دست ندهد.

کد خبر 42366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 4 =