۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸
کاهش ۱۲ هزار واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس تهران امروز(چهارشنبه)و در اولین روز از اجرای دامنه نوسان منفی ۳ تا مثبت ۶ درصدی، ۱۲ هزار و ۵۲۷ واحد افت کرد و به یک میلیون و ۲۰۷ هزار و ۶۲ واحدی رسید.

به گزارش خبرنگار اگزیم‌نیوز، امروز و برخلاف روز گذشته تمام شاخص‌های بورس تهران سرخپوش بودند به نحوی که شاخص کل بورس تهران ۱۲ هزار و ۵۲۷ واحد (معادل ۱.۰۳ درصد) افت کرد و به یک میلیون و ۲۰۷ هزار و ۶۲ واحد رسید.

این در حالی است که براساس تصمیم سازمان بورس و اوراق بهادار، از امروز دامنه نوسان جدید منفی ۳ تا مثبت ۶ درصد بر بازار اعمال شده است.

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با افت ۳هزار و ۲۵۹ واحدی همراه بود و ۳۱۴ هزار و ۴۷ واحد شد.

شاخص کل هم وزن نیز یک هزار و ۶۱۲ واحد کاهش داشت و به ۴۳۰ هزار و ۷۱ واحد رسید.

شاخص قیمت هم وزن نیز با یک هزار و ۴۹ واحد افت، ۲۷۹ هزار و ۹۶۸ واحد شد.

شاخص آزاد شناور با ۱۴ هزار و ۱۵۱ واحد کاهش، شاخص بازار اول با ۹هزار و ۷۴۵ واحد افت و شاخص بازار دوم با ۲۳ هزار و ۳۳۶ واحد کاهش به ترتیب یک میلیون و ۷۱۴ هزار و ۱۷۲ واحد، ۸۷۸ هزار و ۹۱۷ واحد و ۲ میلیون و ۴۵۶ هزار و ۳۱۸ واحد شدند.

شاخص کل فرابورس هم ۵۵ واحد کاهش داشت و ۱۷ هزار و ۷۲۸ واحد شد.

امروز و در بازار بورس تهران بیش از ۵ میلیارد و ۵۲۸ میلیون برگه سهم و حق تقدم به ارزش ۳ هزار و ۹۰۱ میلیارد تومان در بیش از ۲۳۷ هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد. در فرابورس نیز بیش از یک میلیارد و ۱۱۷ میلیون برگه سهم و اوراق بهادار به ارزش ۵ هزار و ۴۱۴ میلیارد تومان در بیش از ۵۳ هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد.

بیشترین تاثیر در افت ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحدی شاخص کل بورس مربوط به نمادهای فارس، فولاد، فملی، شستا، شپنا، وغدیر و شتران بود.

نمادهای پرتراکنش امروز بازار سرمایه هم شستا، وبملت، فملی، وتجارت، فولاد، خودرو و برکت بودند.

کد خبر 42367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 1 =