معاون وزیر صمت: امسال ۲ هزار واحد صنعتی راکد در کشور فعال‌ می‌شود

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اعلام کرد که امسال یک هزار و ۶۰۰ واحد راکد صنعتی در شهرک‌های صنعتی و ۴۰۰ واحد راکد در خارج از شهرک‌ها فعال می‌شود.

به گزارش اگزیم نیوز، «علی رسولیان» روز چهارشنبه در جلسه امضا تفاهم‌نامه‌های واحدهای صنعتی منطقه‌ای در سرسرای شهدای دولت استانداری کرمانشاه، با بیان اینکه سال گذشته کشور با ۲ چالش جدی تحریم و شیوع ویروس کرونا روبه رو شد که کماکان نیز وجود دارد، افزود: کرونا تقاضا برای کالا را کاهش داده و رشد اقتصادی کشورهای جهان را به صفر رسانده است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اظهار داشت: با وجود تمام فشارهای ناشی از تحریم های ظالمانه و تهدیدات کرونا، صنعت کشور هشت درصد رشد داشت که آن را می‌توان حاصل حمایت از تولید داخل و محدود کردن واردات دانست.

رسولیان اظهار داشت: در سال ۹۹ پروانه‌های احداث ۴۰ درصد و پروانه‌های بهره‌برداری ۱۰ درصد در شهرک‌های صنعتی افزایش پیدا کرد.

وی ادامه داد: سال گذشته میزان سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی ۳۰ درصد رشد داشت که منجر به بیش‌ از پنج هزار مورد سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی شد.

کمک ۲۰۰ میلیارد تومانی دولت به شهرک های صنعتی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به کاهش اعتبارات دولتی تصریح کرد: دولت سال گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه در اختیار ما گذاشت که به هیچ عنوان جوابگو نبود از این رو به سراغ منابع داخلی شرکت رفتیم.

رسولیان اعلام‌کرد: توجه به مناطق محروم و توسعه شهرک های صنعتی در مناطق کمتر برخوردار از اولویت های شرکت شهرک‌های صنعتی در استان های کشور است.

او توضیح داد: امسال بیش از ۱۰ هزار زمین شهرک صنعتی در کشور ایجاد خواهد شد که بخش زیادی از آن در مناطق محروم و کمتربرخوردار کشور خواهد بود.

رسولیان با بیان اینکه ۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات نیاز جدی به برق در شهرک‌های صنعتی کشور داریم، افزود: باوجود اینکه دستگاه‌های خدمات رسان موظف هستند آب و برق را تا درب واحد صنعتی بیاورند اما بخش زیادی از اعتبار لازم را خودمان تامین می‌کنیم.

احداث بیش از هزار واحد صنعتی در کرمانشاه

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه گفت: بیش از هزار واحد صنعتی نیز اکنون در شهرک های صنعتی کرمانشاه در حال احداث است که پس از به بهره‌برداری رسیدن منجر به رشد اقتصادی استان می شود.

رسولیان یادآور شد: سال گذشته ۲۱۵ واحد صنعتی در استان کرمانشاه فعال شده است که نشان از پویایی صنعتی درکرمانشاه دارد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه گفت: واحدهایی که توسط بانک ها تملیک شده به زودی تعیین تکلیف می شود تا به افراد توانمند و کارآفرین واگذار گردد.

رسولیان همچنین به مشوق های ارائه شده توسط شرکت شهرک‌های صنعتی اشاره کرد و گفت: کسانی که امسال از ما زمین بگیرند در صورتی که واحدها را پیش از موعد به بهره برداری برسانند ۳۰ درصد تحفیف می گیرند؛ علاوه بر این موضوع اقساط پرداخت زمین را به صورت طولانی مدت دریافت خواهند کرد.

وی عنوان کرد: برای ساماندهی فاضلاب های صنعتی نیز ۵۰ درصد هزینه را باید دولت تامین کند که دولت در تخصیص مشکل دارد از این رو تصفیه خانه های واحدها با اعتبارات داخلی آنها تامین می شود.

ارائه زمین به واحدهای صنفی در دست بررسی است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در رابطه با ایجاد شهرک‌های صنفی نیز گفت: موضوع ارائه زمین به واحدهای صنفی و ایجاد کارگاه های کوچک را به دولت داده ایم تا در اساس نامه شرکت شهرک‌های صنعتی اضافه شود.

رسولیان با تاکید بر اینکه باید مردم‌ را به روستاها بکشانیم، گفت: باید به شکلی عمل کنیم که انسان ها در روستاها توانمند اقتصادی شوند و نیاز به مهاجرت به شهر نداشته باشند.

در حاشیه این نشست هشت واحد صنعتی با شرکت شهرکت‌های صنعتی تفاهم نامه همکاری به منظور توانمندسازی مناطق محروم امضا کردند.

در استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت حدود هزار واحد صنعتی و تولید با ۳۰هزار نفر اشتغالزایی فعال است.

کد خبر 43302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =