رییسی: ایران قوی بدون اقتصاد قدرتمند شکل نمی‌گیرد

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد که ایران قوی بدون اقتصادی قدرتمند شکل نمی‌گیرد.

به گزارش خبرنگار اگزیم‌نیوز، آیت‌الله سیدابراهیم رییسی ظهر امروز(چهارشنبه) و در نشستی با اعضای اتاق‌های سه گانه بازرگانی، اصناف و تعاون گفت: بخش خصوصی میان‌دار و کف بازار فعالیت‌های اقتصادی است.

وی با بیان اینکه حل مسایل اقتصادی در ابتدا نیازمند شناخت دقیق از آنهاست، اظهار داشت: زمینه و بستر مناسب برای تشکیل ایران قوی و قدرتمند موجود است؛ خداوند ذخایر معنوی، مادی و منابع انسانی را به ما داده و حلقه مفقوده موجود، مدیریت قوی، کارآمد و جهادی است.

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه تیم اقتصادی در دولت آینده باید قوی و هماهنگ باشند، اظهار داشت: تصمیمات خلق‌الساعه و لحظه‌ای ثبات بازار و تولید را از بین می‌برد و عرضه و تقاضا را دچار مشکل می‌کند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: ثبات اقتصادی نیازمند ثبات در تصمیمات است.

رییسی تاکید کرد: نمی‌توان بازار را دستوری و با نشست در اتاق‌های دربسته اداره کرد.

وی خاطرنشان کرد: به تعامل با همه دنیا باور دارم ولی اولویت ابتدا با کشورهای همسایه است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: اصل ۴۴ در کشور باید اجرایی شود زیرا دولت متصدی خوبی نیست و اقتصاد باید به بخش خصوصی واقعی و نه خصولتی واگذار شود؛ اشکال برخی از واگذاری‌ها مصداقی است و گرنه خصوصی‌سازی باید ادامه یابد.

وی تاکید کرد: وظیفه دولت هدایت، حمایت و نظارت در اقتصاد است؛ باید از صدور برخی مجوزها و بخشنامه‌ها که حرکت اقتصاد را کند می‌کند، جلوگیری کرد.

رییسی درباره نرخ ارز گفت: نمی‌توان یک روز ارزپاشی و روز دیگر گفت که خزانه خالی است؛ باید بازار در تصمیم‌گیری‌ها دخیل باشد.

رییس قوه قضاییه اظهار داشت: ما با ۱۵ کشور همسایه هستیم و باید ارتباط قوی اقتصادی با آنها داشته باشیم هرچند که با برخی از آنها اختلاف نظر داریم.

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه یک روز شاهد جوجه کشی و روز دیگر شاهد صف خرید مرغ نباشیم، نیاز به تنظیم‌گری داریم. یک روز پیاز و گوجه کشاورز از بین می‌رود و روز دیگر با نرخ چند برابری به مردم فروخته می‌شود.

رییسی تصریح کرد: با وجود اینکه سند توسعه تعاون در کشور به تصویب رسیده ولی تاکنون اجرایی نشده است؛ باید در واگذاری‌ها ظرفیت تعاونی‌ها را در نظر گرفت و تعاونی‌ها در تامین، تولید و توزیع کالاها نقش داشته باشند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت مجری قانون است و باید قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار اجرایی شود.

کد خبر 43311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =