رییسی: با فعال شدن ظرفیت‌های اقتصاد، سالی یک میلیون شغل ایجاد می‌کنیم

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی گفت: نزدیک به ۷۰ درصد از ظرفیت‌هایی که امروز در کشور وجود دارد، اگر فعال بشود به خوبی می‌توانیم شاهد رشد اقتصادی و اشتغال سالانه یک میلیون نفری در کشور باشیم.

به گزارش اگزیم نیوز، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی صبح امروز جمعه در گفت و گوی رادیویی اظهار داشت: اقتصاد کشور با ظرفیت‌های بسیاری که امروز در بیرون وجود دارد، قابلیت فعال کردن ظرفیت های داخلی را دارد.

وی افزود: ما اقتصاد دریا را داریم، سه هزار کیلومتر ارتباط با دریا و بهره برداری سه تا چهار درصدی از این اقتصاد قابل قبول نیست.

رییسی اظهار داشت: دولت ما دولت تحول و دولت مردمی خواهد بود و به مردم برای انجام این تحول نقش داده خواهد شد. این تحول، تحولی نیست که دولتمردان بنشینند در اتاق های دربسته و در بخش های مختلف برنامه ریزی کنند بلکه باید مردم نقش آفرینی داشته باشند. 

وی خاطرنشان کرد: محور این تحول، عدالت اقتصادی خواهد بود. محوری ترین نکته ای که من در تحول اقتصادی به مردم و دلسوزان عرض می کنم، عدالت اقتصادی است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: در حوزه تخصیص تسهیلات و عدالت که همه نگران آن هستند و این که چرا تسهیلات به تولیدکننده نمی رسد و مگر نمی گوییم افزایش نقدینگی، این نقدینگی کجاست که فریاد تمام تولیدکنندگان (تمام که می گویم تعداد قابل توجهی است) را درآورده است و می گویند که کمبود نقدینگی داریم.

رئیسی ادامه داد: اگر نقدینگی به سمت تولید هدایت نشود، می شود سیل بنیان کن. حتما باید به سمت تولید برود برنامه ریزی ما این است که نقدینگی به سمت تولید بیاید اگر به سمت تولید بیاید، افزایش نقدینگی تولید می کند و فعال شدن تولید به افزایش اشتغال هم کمک می کند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: یکی از چیزهایی که حتما در دولت پیگیری می‌کنم و مورد تاکید قرار خواهم داد، مساله تیم اقتصادی هماهنگ است. یکی از مشکلاتی که کشور با آن روبه رو شده است، تیم اقتصادی ناهماهنگی است که هر بخش آن یک صدایی دارد.

رییسی افزود: تیم اقتصادی هماهنگ و دارای برنامه در دولت باشد، می‌تواند بخش اقتصادی اطمینان بخشی را برای بازار، مردم، مصرف کننده و تولیدکننده ایجاد کند.

وی اظهار داشت: کاهش تورم را می توان با اقدامات جدی کاهش داد به نحوی که به تورم یک رقمی نزدیک شد و این نیاز به کار جدی دارد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: یکی از چیزهایی که از آن پرهیز دارم، آن است که نکته‌ای را اعلام کنم که در عمل دچار مشکل شود. این را از نظرسنجی‌های بخش‌های مختلف به خصوص صدا و سیما از مردم شنیده ام. مردم انتظار دارند که مسئولان با آن‌ها صادقانه حرف بزنند.

رییسی گفت: در دولت هم می‌خواهم با مردم، کارشناسان، کارشناسان ارشد، مدیران عالی و میانی به ویژه نخبگان، اقتصاددان‌ها و مسئولان در بخش‌های مختلف صادقانه صحبت کنم تا بدانند وضعیت چیست.

وی افزود: شفافیت از نکاتی است که برخی ‌ها شعار آن را می‌دهند، اما ما نیاز داریم هم در حوزه تصمیم گیری و هم در اجرا شفافیت سازی کنیم تا مردم احساس آرامش کنند.

کد خبر 43340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =