رسیدن نرخ سود بین‌بانکی به کمترین رقم از ابتدای امسال

نرخ سود در بازار بین‌بانکی در یک هفته منتهی به ششم خردادماه به ۱۹.۲۴ درصد یعنی کمترین رقم از ابتدای امسال رسیده است.

به گزارش خبرنگار اگزیم‌نیوز، نرخ سود در بازار بین‌بانکی در هفته منتهی به یازدهم فروردین‌ماه (اولین رقم اعلام شده در سال ۱۴۰۰) معادل ۱۹.۹ درصد اعلام شده بود که این رقم در اولین هفته خردادماه به ۱۹.۲۴ درصد کاهش یافته و افتی ۰.۶۶ درصدی را نشان می‌دهد.

این رقم همچنین در مقایسه با نرخ سود ۱۹.۶ درصدی در هفته منتهی به سی‌ام اردیبهشت‌ماه، ۰.۳۶ درصد کاهش را به ثبت رسانده است.

این در حالی است که آمارهای بانک مرکزی نشان می‌دهند نرخ سود در سپرده‌گذاری قاعده‌مند از ابتدای امسال ثابت و رقمی معادل ۱۴ درصد بوده است.

همچنین نرخ سود اعتبارگیری قاعده‌مند نیز از اولین هفته سال جاری ثابت و معادل ۲۲ درصد بوده است.

با این حال نرخ سود در بازار بین‌بانکی به جز ۲هفته منتهی به بیست‌وسوم و سی‌ام اردیبهشت‌ماه، به طور مرتب کاهشی بوده است.

براین اساس نرخ سود در بازار بین‌بانکی در یک هفته منتهی به نوزدهم فروردین ۱۹.۸۷ درصد، بیست و ششم فروردین ۱۹.۸۲ درصد، دوم اردیبهشت ۱۹.۷۶ درصد، نهم اردیبهشت ۱۹.۵۷ درصد، شانزدهم اردیبهشت ۱۹.۵۶ درصد، بیست و سوم اردیبهشت ۱۹.۵۸ درصد، سی‌ام اردیبهشت ۱۹.۶ و در هفته منتهی به ششم خردادماه نیز ۱۹.۲۴ درصد بوده است.

براساس آمار بانک مرکزی، حداقل نرخ توافق برای بازخرید نیز در این بازار در هفته مورد بررسی ۱۹.۸ درصد بوده است. این نرخ نیز به جز هفته منتهی به بیست و سوم اردیبهشت ماه که ۱۹.۹ درصد اعلام شده بود، در سایر هفته‌ها ثابت و معادل ۱۹.۸ درصد بوده است.

کد خبر 43439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 7 =