ارزش پیشنهاد به مشتری در صدر اهمیت مدل‌های کسب‌وکار بانکی

ارزش پیشنهادی به مشتری، استراتژی‌ها و بخش بازار، بالاترین اهمیت را از منظر خبرگان بانک توسعه صادرات ایران در مدل های کسب و کار خدمات بانکی در بانک های توسعه ای دارا است.

​​​​​​به گزارش خبرنگار اگزیم نیوز، براساس نتایج بدست آمده از پژوهشی که توسط امیرحسین کردنوری کارشناس امور بانکی در بانک توسعه صادرات ایران در حوزه مدل کسب و کار بانکی صورت پذیرفته است، ارزش پیشنهادی به مشتری بالاترین اهمیت را از منظر خبرگان در مدل های کسب و کار خدمات بانکی دارا بوده و استراتژی ها و بخش بازار به ترتیب در اولویت های بعدی قرار دارند.

بر این اساس ارزش پیشنهادی ۱۶.۴۶ درصد از سهم مقوله های اصلی مدل کسب و کار بانک شامل تسهیلات و تعهدات ترجیحی، ارایه خدمات نوین، مدیریت ارزش و خدمات غیرانتفاعی، استراتژی ها ۱۳.۳۰ درصد شامل مدیریت ارتباط با مشتریان، مدیریت زیرساخت و نوآوری در محصولات یا خدمات و بخش بازار ۱۱.۳۸ درصد شامل بخش های ارتباط با مشتری و بخش ارایه خدمات به مشتری را به خود اختصاص داده است.

این پژوهش چارچوبی را در اختیار بانک قرار داده تا از طریق آن بتواند میزان اهمیت مقوله‌ها در مدل کسب و کار را سنجیده و با مدیریت عوامل ذکر شده سیاست های اقتصادی دولت را در حوزه های بین المللی به نحو احسن پیاده کند و توان رقابت خود را با سایر بانک های توسعه ای در این عرصه ارتقاء بخشد.

همچنین زمینه سازی برای حضور صادرکنندگان در بازارهای بین المللی در راستای ارتقای وضعیت رقابتی آنها، تأمین مالی به منظور سرمایه گذاری های بین المللی، تأمین مالی جهت صدور کالا و خدمات، انجام تراکنش های صادراتی، برطرف کردن شکاف بازار و توانمندسازی در برابر اختلالات بازار با شناسایی بخش هایی از آنکه بخش خصوصی قادر یا مایل به ارایه خدمات مالی و پوشش ریسک مناسب نیست، خواهد بود.

ضمناً شناخت عوامل کم اهمیت تر موجب می شود تا با بازنگری در این معیارها، وزن ارزشی این مقوله ها در مدل کسب و کار ارتقاء یافته و گام موثری در بهبود مدل ایفاء شود. برای بهره برداری از نتایج پژوهش، جدول تعیین وزن و اهمیت مقوله ها و زیرمقوله ها که با استفاده از روش بهترین - بدترین بدست آمده، در ذیل آورده شده است.

کد خبر 43443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =