تاثیر مثبت کاهش نرخ سود بین بانکی بر بورس در بلندمدت

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار تاکید کرد که کاهش نرخ سود در بازار بین‌بانکی در بلندمدت تاثیرات مثبتی را در بازار سرمایه بدنبال خواهد داشت.

محمدعلی دهقان دهنوی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار اگزیم‌نیوز در خصوص کاهش نرخ سود در بازار بین‌بانکی از ابتدای امسال، افزود: نرخ سود در بازار بین‌بانکی در هفته نخست امسال معادل ۱۹.۹ درصد بود که در پایان هفته گذشته این نرخ به ۱۸.۴۲ درصد کاهش یافت.

وی افزود: به طور کلی نرخ بهره بین بانکی در بازار سرمایه تاثیرگذار است و هر اندازه نرخ آن کنترل شده و کاهش پیدا کند می تواند در بلندمدت روی بازار تاثیر مثبت داشته باشد.

تامین و تجهیز منابع ۶۸۰ هزار میلیارد تومانی از بورس در سال ۹۹

سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار درباره اینکه سهم بازار سرمایه از تامین مالی چقدر است، اظهار داشت: در سال گذشته سهم بازار سرمایه از تامین منابع مالی افزایش قابل توجهی داشت به نحوی که ۶۸۰ هزار میلیارد تومان تجهیز و تامین منابع مالی برای کل اقتصاد از طریق بازار سرمایه در سال ۹۹ به ثبت رسید.

وی ادامه داد: پیش از این سهم بازار سرمایه از تامین مالی اقتصاد بین ۴ تا ۵ درصد بود ولی این رقم در سال گذشته به ۳۰ تا ۳۵ درصد رسید که افزایش چشمگیری را نشان می‌دهد.

دهقان دهنوی خاطرنشان کرد: بدنبال آن هستیم تا سهم فعلی بازار سرمایه برای تامین مالی را باز هم ارتقا دهیم.

کد خبر 43907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 9 =