آغاز به کار سامانه ثبت فروش ریالی صادرات به سایر کشورها

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران از آغاز به کار ثبت فروش ریالی برای صادرات به سایر کشورها که در بازه زمانی ۲۲ فروردین تا ۱۶ مرداد ۹۷ صورت گرفته خبر داد.

به گزارش روز پنجشنبه اگزیم نیوز به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، «حمید زادبوم» با اعلام این خبر، اظهار داشت: صادرکنندگانی که در بازه زمانی ۲۲ فروردین ۹۷ تا ۱۶ مرداد ۹۷ به سایر کشورها، غیر از عراق و افغانستان، فروش ریالی داشته‌اند، می‌توانند نسبت به ثبت اولیه اطلاعات کوتاژهای صادراتی خود در سامانه جامع تجارت اقدام کرده و همزمان مدارک و مستندات مربوط به فروش ریالی خود را به دبیرخانه کمیته اقدام ارزی مستقر در دفتر توسعه خدمات بازرگانی ارائه دهند.

وی افزود: پس از انجام فرآیند تایید کمیته اقدام ارزی و متناسب با ثبت صورت گرفته، تعهدات ارزی این گروه از صادرکنندگان رفع خواهد شد.

رئیس کمیته اقدام ارزی با قدردانی از اعضای کمیته اقدام ارزی و همچنین همکاران مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و اداره صادرات بانک مرکزی گفت: صادرکنندگانی که بر اساس فراخوان دبیرخانه کمیته اقدام ارزی، مدارک و مستتدات مربوط به دلایل فروش ریالی به سایر کشورها را در بازه زمانی یاد شده به سازمان توسعه تجارت ایران تحویل داده‌اند نیز موظف به ثبت اطلاعات خود در سامانه جامع تجارت هستند.

زادبوم همچنین تاکید کرد: با توجه به اهمیت موضوع و از آنجا که مفهوم صادرات با پول ملی هر کشور بر اساس قواعد تجارت بین‌الملل پذیرفته نیست، ثبت اطلاعات در سامانه جامع تجارت به معنای رفع تعهدات ارزی نبوده و پس از بررسی و تایید کمیته اقدام ارزی و صرفا در خصوص فروش ریالی در بازه زمانی ۲۲ فروردین ۹۷ لغایت ۱۶ مرداد ۹۷ رفع تعهدات ارزی این دسته از صادرکنندگان انجام خواهد شد.

کد خبر 43936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 6 =