افزایش فرصت های شغلی تنها با جذب سرمایه عملی می شود

یک کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به نقش منابع مالی در تقویت بخش های مختلف اقتصادی کشور، معتقد است تا زمانی که دولت ها تضمین‌ ها و بسترهای لازم را برای جذب سرمایه فراهم نکنند، سرمایه‌گذاران خارجی ریسک ورود به بازار ایران را نمی‌پذیرند.

حسن مرادی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار اگزیم نیوز در خصوص چالش‌های اقتصادی پیش روی دولت سیزدهم، تاکید کرد: ایجاد رونق اقتصادی و همچنین برداشتن موانع از سر راه فعالان این عرصه باید در اولویت کار دولت سیزدهم قرار بگیرد.

این کارشناس حوزه اقتصاد افزود: موضوع بعدی که دولت سیزدهم باید به آن توجه جدی داشته باشد، موضوع رفع تحریم‌ها است زیرا پس از رفع تحریم‌ها می‌توان بخشی از مشکلات به وجود آمده را کنار زد و امکان توسعه مراودات تجاری با دیگر کشورها را فراهم کرد.

مرادی با تأکید بر اینکه افزایش فرصت های شغلی و تأمین مسکن نیز از مواردی است که در دولت بعدی باید به آن بیشتر توجه شود، بیان داشت: دولت‌ها نباید برای تأمین مسکن در کشور به سمت ایجاد شهرک‌های جدید بروند، زیرا ایجاد چنین پروژه‌هایی هزینه‌های زیادی را بر دولت ها تحمیل می‌کند.

وی در همین ارتباط پیشنهاد کرد: باید ترتیبی اتخاذ شود که به جای ساخت واحدهای مسکونی، مردم به نوسازی بافت‌های فرسوده ترغیب شوند، این کار علاوه بر کاهش هزینه‌های ساخت مسکن، موجب افزایش امنیت خانه‌های مسکونی در کلانشهرها نیز می‌شود.  

این کارشناس حوزه اقتصاد در ادامه این گفت و گو با تأکید بر ضرورت جذب سرمایه خارجی برای توسعه فرصت های شغلی در کشور، گفت: اشتغال و سرمایه‌گذاری رابطه مستقیم باهم دارند بنابراین هرچه بیشتر سرمایه برای کشور جذب شود، می‌توان به افزایش فرصت‌های شغلی نیز امیدوارتر بود.

مرادی در پایان گفت: دولت سیزدهم باید با اعطای تضمین‌های لازم، اعتماد سرمایه گذاران داخلی و خارجی را جلب کند زیرا بسیاری از فعالان اقتصادی با مشاهده وضعیت بورس در سال اخیر و همچنین مسائل اقتصادی، ریسک سرمایه‌گذاری را نمی‌پذیرند.

کد خبر 44000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =