افزایش ۲۹.۶ درصدی تعداد معاملات مسکن در تهران

تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در خرداد ۱۴۰۰ به پنج هزار و ۱۰۰ واحد رسید که نسبت به ماه قبل (اردیبهشت) ۲۹.۶ درصد افزایش یافت.

به گزارش اگزیم‌نیوز، بانک مرکزی در گزارشی ازتحولات بازار مسکن در خرداد ماه سال جاری اعلام کرد: از مجموع پنج هزار و ۱۰۲ معامله مسکن انجام شده، واحدهایی تا پنج سال ساخت با ۳۵.۸ درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص دادند که نسبت به خرداد سال ۹۹ حدود ۳.۱ درصد کاهش یافته است.

در خردادماه امسال تمایل به خرید و فروش ساختمان با عمر پنج سال ساخت، کم و در مقابل افراد به دنبال واحدهای با عمر ۶ تا ۱۰ سال، ۱۱ تا ۱۵ سال بودند.

توزیع تعداد معاملات انجام شده بر حسب مناطق مختلف بیانگر این است که در مجموع ۷۱.۸ درصد معاملات خردادماه در مناطق پنج، ۱۰، چهار، دو، هفت، ۱۵، ۱۴، هشت، یک و ۱۱ بوده است. ۱۳.۹ درصد معاملات در منطقه پنج، ۹.۸ درصد در منطقه ۱۰ و ۸.۱ درصد در منطقه چهار انجام شده است.

معاملات مسکن پایتخت در خرداد ۲۹.۶ درصد افزایش یافت

متوسط قیمت مسکن در پایتخت، ۲۹ میلون و ۶۰۰ هزار تومان

براساس داده‌های بانک مرکزی، متوسط قیمت یک مترمربع واحد مسکونی از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران در خردادماه امسال ۲۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بود که نسبت به ماه قبل سه درصد و خرداد سال گذشته ۵۶.۶ درصد افزایش یافته است.

منطقه یک تهران ۶۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بالاترین قیمت و منطقه ۱۸ با ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان کمترین را در دوره مذکور داشتند. منطقه یک رشد قیمت ۶۰.۹ درصدی و منطقه ۱۸ نیز ۴۱.۹ درصد افزایش قیمت نسبت به خرداد ۹۹ داشتند.

معاملات مسکن پایتخت در خرداد ۲۹.۶ درصد افزایش یافت

کد خبر 44187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =