دولت سیزدهم باید به دنبال نظام‌مند کردن فعالیت بانک‌ها باشد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت سیزدهم و رئیس جمهور منتخب اگر به دنبال کاهش مشکلات اقتصادی است باید به دنبال نظام‌مند کردن عملکرد بانک‌ها بخصوص بانک‌های خصوصی باشد چرا که این بانک ها خود را تابع هیچ قانون و مقررات دولتی نمی‌دانند.

محمد سلیمانی روز یکشنبه در گفت‌وگو با «اگزیم‌نیوز» با ذکر تنها برخی از معضلات جدی بانک‌ها برای بخش اقتصادی کشور، تاکید کرد که نباید نقدینگی زیادی در اختیار آنها باشد زیرا این موسسات پولی در حال حاضر به طور عمده بنگاه‌داری و با ایجاد شرکت‌های تو در تو و فعالیت در امور غیرمرتبط عملاً مشکلات متعددی برای اقتصاد کشور ایجاد می کنند.

این نماینده مجلس افزود: اگر دولت به دنبال کاهش مشکلات اقتصادی است باید به دنبال نظام‌مند کردن فعالیت بانک‌ها بخصوص بانک‌های خصوصی باشد زیرا  این موسسات نه تنها از سیاست های پولی بلکه از قوانین و مقررات بانک مرکزی نیز پیروی نمی کنند.

وی دیگر اولویت‌ مهم اقتصادی دولت سیزدهم را رفع مشکلات مسکن عنوان کرد و گفت: در حالی که ۳۳ درصد تولید ناخالص ملی را مسکن تشکیل می دهد اگر اقدامات لازم برای افزایش ساخت مسکن صورت گیرد جدا از رونق صنایع فولاد، سیمان، گچ و حمل و نقل کشور، ۳۰ درصد نیز به ظرفیت اشتغال کشور اضافه و بخش زیادی از کمبود مسکن نیز مرتفع خواهد شد.

سلیمانی با بیان آنکه دولت برای رونق ساخت و ساز مسکن در کشور می تواند از منابع مردمی بهره گیری کند، اضافه کرد: برای ترغیب مردم به حضور در بخش مسکن باید قیمت زمین را از مجموع هزینه های آن جدا و بانک ها را هم تشویق به فعالیت در این بخش کند تا مقداری از نقدینگی نظام بانکی نیز به مسکن اختصاص یابد و ساخت مسکن رونق گرفته و بخشی از ذهن مشغولی مردم در این زمینه حل شود.

نماینده مردم تهران در مجلس که درباره نارسایی های پیش روی دولت سیزدهم سخن می گفت، اظهار داشت: دولت منتخب باید بخش زیادی از انرژی خود را صرف بهبود وضعیت اشتغال کشور بخصوص جوانان کند و برای تحقق این امر می تواند از بخش خصوصی کمک بگیرد.

وی در پایان بر ضرورت ساماندهی فروش نفت در بازارهای جهانی از سوی دولت سیزدهم تاکید کرد و گفت: آیت الله رئیسی باید مقوله فروش نفت را از وزارت نفت جدا کند و برای تحقق آن یک تیم حرفه‌ای قوی و کارآمد را برای مدیریت بخش نفت تعیین کند تا مشکل فروش نفت هم حل شود.

کد خبر 44393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =