تامین بیش از ۵.۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی و دارو

براساس اعلام بانک مرکزی از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۵.۵ میلیارد دلار ارز به نرخ ترجیحی برای واردات کالاهای اساسی و دارو توسط این بانک به صورت نقدی و اعتباری تامین شده است.

به گزارش اگزیم‌نیوز از بانک مرکزی، براساس مصوبه ستاد اقتصادی دولت، بانک مرکزی می‌بایست در ۶ ماهه اول سال جاری نسبت به تامین ارز کالاهای اساسی و دارو به میزان ۶ میلیارد دلار به نرخ ترجیحی از محل سهمیه ارزی مصوب و اعلام شده از سوی دولت اقدام کند.

سهمیه اعلامی مزبور، شامل ۴.۵ میلیارد دلار برای اقلام وارداتی تحت نظر وزارت‌های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی، و ۱.۵ میلیارد دلار برای دارو و تجهیزات پزشکی وارداتی تحت نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

براین اساس، میزان ارز تامین شده به نرخ ترجیحی از ابتدای سال تاکنون چهار میلیارد و ۶۱۶ میلیون دلار توسط وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی تامین شده است که از این مبلغ ۵۸۰ میلیون دلار به جو، ۸۸۳ میلیون دلار برای دانه‌های روغنی، یک میلیارد و ۲۱۸ میلیون دلار برای ذرت، یک میلیارد و ۹۷ میلیون دلار برای روغن خام یا نباتی، ۴۸۳ میلیون دلار برای کنجاله سویا و ۲۲۵ میلیون دلار برای گندم و ۱۳۰ میلیون دلار نیز برای سایر اقلام پرداخت شده است.

همچنین در این دوره ۹۲۶ میلیون دلار نیز برای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تامین شده است.

براساس اعلام بانک مرکزی از ابتدای سال تاکنون ۵ میلیارد و ۵۴۲ میلیون دلار ارز برای کالاهای اساسی و دارو توسط این بانک تامین شده است.

کد خبر 44400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 3 =