رشد ۱۶۴ درصدی صادرات غیرنفتی ایران به ترکیه در ۵ ماهه ۲۰۲۱

ایران در ۵ ماهه نخست سال جاری میلادی ۸۴۲ میلیون دلار صادرات غیرنفتی به ترکیه داشته که این رقم ۱۶۴ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

به گزارش خبرنگار اگزیم‌نیوز، معاونت بررسی‌های اتاق بازرگانی تهران در گزارشی به روند تجارت کالایی ایران و ترکیه در ۵ ماهه نخست امسال پرداخته و نوشته است: مجموع صادرات نفتی و غیرنفتی ایران به ترکیه از ابتدای سال جاری میلادی (۱۰ دی‌ماه ۱۳۹۹ تا ۱۰ خرداد ۱۴۰۰) برابر با ۸۵۹ میلیون دلار بوده است که این رقم ۱۵۹ درصد بیشتر از مدت مشابه سال ۲۰۲۰ است.

براین اساس صادرات غیرنفتی ایران به ترکیه در این مدت برابر با ۸۴۲ میلیون دلار و صادرات نفتی هم ۱۷ میلیون دلار بوده است.

در حالی که میزان صادرات غیرنفتی ایران به ترکیه در این مدت ۲۱ درصد رشد داشته اما رشد صادرات غیرنفتی برابر با ۱۶۴ درصد بوده است.

واردات ایران از ترکیه هم در ۵ ماهه نخست امسال برابر با ۷۸۶ میلیون دلار بوده که این رقم نیز افزایشی ۶۵ درصدی نسبت به سال قبل از آن داشته است.

تراز تجاری ایران طی این مدت با ترکیه مثبت و ۷۳ میلیون دلار به نفع ایران بوده است. این در حالی است که تراز تجاری ایران با ترکیه در مدت مشابه سال گذشته میلادی، ۱۴۴ میلیون دلار به نفع ترکیه و منفی برای ایران بود.

ایران در ۵ ماهه سال ۲۰۲۰ میلادی ۳۳۲ میلیون دلار صادرات به ترکیه داشت که از این رقم، سهم صادرات غیرنفتی ۳۱۸ میلیون دلار و صادرات نفتی هم ۱۴ میلیون دلار بوده است. ایران در ۵ ماهه سال ۲۰۲۰ هم ۴۷۶ میلیون کالا از ترکیه وارد کرده بود.

کد خبر 44944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 6 =