رشد ۱۹.۴ درصدی قیمت نهاده‌های ساختمانی تهران در بهار ۱۴۰۰

مرکز آمار ایران در گزارشی شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران در فصل بهار ۱۴۰۰ را منتشر کرد که بر مبنای آن این شاخص نسبت به شاخص فصل قبل (۹۰۲.۰)، ۱۹.۴ درصد افزایش داشته است.

به گزارش اگزیم‌نیوز از مرکز آمار ایران، شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران در فصل بهار ۱۴۰۰ به عدد ۱۰۷۶.۵ رسید که این رقم نسبت به شاخص فصل قبل (۹۰۲.۰)، ۱۹.۴ درصد افزایش داشته است.

افزایش تورم نقطه به نقطه کل گروه‌های اجرایی

تورم نقطه به نقطه بهار ۱۴۰۰ معادل ۱۰۰.۷ درصد بوده که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (۹۷.۲ درصد) ۳.۵ واحد درصد افزایش داشته است.

 منظور از تورم نقطه به نقطه، درصد تغییر شاخص قیمت در فصل جاری نسبت به شاخص قیمت فصل مشابه سال قبل است.

 در بین تمامی گروه‌های اجرایی، گروه «سنگ» با ۱۴۳.۷ درصد، بیشترین تورم نقطه به نقطه را به خود اختصاص داده است. در همین دوره کمترین تورم نقطه به نقطه نیز مربوط به گروه اجرایی «خدمات» با ۴۲.۴ درصد بوده است.

افزایش تورم سالانه کل گروه‌های اجرایی

تورم سالانه بهار سال ۱۴۰۰، معادل ۹۳.۵ درصد بوده که نسبت به همین اطلاع در فصل قبل (۷۶.۴ درصد) ۱۷.۱ واحد درصد افزایش داشته است.

منظور از تورم سالانه، درصد تغییر متوسط شاخص قیمت چهار فصل منتهی به فصل مورد نظر نسبت به همین اطلاع در سال قبل است.

 در بین گروه‌های اجرایی بیشترین تورم سالانه مربوط به گروه اجرایی «آهن آلات میلگرد پروفیل درب و پنجره و نرده» با ۱۳۴، ۲ درصد افزایش و کمترین تورم با ۳۹.۲ درصد افزایش متعلق به گروه «خدمات» بوده است.

افزایش تورم فصلی کل گروه‌های اجرایی

تورم فصلی بهار سال ۱۴۰۰، معادل ۱۹.۴ درصد بوده که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (۶.۱ درصد) ۱۳.۳ واحد درصد افزایش داشته است.

منظور از تورم فصلی، درصد تغییر شاخص قیمت در فصل جاری نسبت به شاخص قیمت در فصل قبل است.

در این فصل، در بین گروه‌های اجرایی، بیشترین تورم فصلی مربوط به گروه اجرایی «خدمات» با ۲۷.۷ درصد افزایش و کمترین تورم فصلی نیز مربوط به گروه اجرایی «ایزوگام و قیرگونی آسفالت» با ۱.۱ درصد افزایش بوده است.

کد خبر 45096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 10 =