آماده رفع تعهد ارزی برای صادرکنندگان هستیم

صرافی توسعه صادرات در محدودیت های ناشی از کرونا با ایجاد راهکارهای تخصصی و ایجاد شبکه هایی در خارج از کشور، توانسته وجوه صادراتی مشتریان را از اقصی نقاط دنیا دریافت و به رفع تعهد صادراتی آنها کمک کند.

به گزارش خبرنگار اگزیم نیوز، مدیرعامل صرافی توسعه صادرات در نشست مجازی معرفی خدمات این صرافی در جمع فعالان اقتصادی چهارمحال و بختیاری گفت: شرکت صرافی توسعه صادرات به عنوان اولین صرافی بانکی کشور است که از سال ۱۳۸۳ به مشتریان خدمات ارائه می دهد.

 وی اظهار داشت: این صرافی پاسخگوی نیاز واردکنندگان به ارز نیز هست و به واردکنندگان پس از انجام ثبت سفارش و تایید گواهی ثبت آماری ارز ارائه می کند.

محسن بوالحسنی ادامه داد: صادرکنندگان می توانند در صورت تمایل به دریافت مابه ازای ریالی درآمدهای صادراتی خود به صورت نقدی، در کمترین زمان ممکن، این مبلغ را با کمترین اختلاف با نرخ بازار آزاد از شعب این صرافی و شعب بانک توسعه صادرات ایران دریافت کنند.

در ادامه حسین حسینیان رئیس اداره کل صادرات کالای بانک توسعه صادرات ایران در خصوص خدمات بانک توسعه صادرات به شرکت های دانش بنیان توضیحاتی ارائه کرد و گفت: براساس مصوبه هیات مدیره بانک توسعه صادرات ایران بالغ بر ۴ هزار میلیارد ریال با اولویت منابع صندوق توسعه ملی اختصاص داده شده و چنانچه منابع صندوق نباشد در چارچوب تفاهم نامه با صندوق نوآوری و شکوفایی از محل منابع بانک توسعه صادرات به مشتریان دانش بنیان با نرخ سود ۱۲ درصد پرداخت می شود. صندوق­های پژوهش و فن آوری برای شرکت­های دانش بنیان ضمانتنامه برای پوشش تسهیلات دریافتی از بانک صادر می کنند.
حسینیان با اشاره به پتانسیل های بخش کشاورزی در این استان، اعلام کرد: هدف بانک تقویت ظرفیت های صادرات غیرنفتی در استان بوده و سقف اختیارات شعب بانک هر ساله از طریق هیات مدیره بانک مورد ارزیابی قرار می گیرد و همچنین اخذ وثایق در بانک براساس اعتبار سنجی صادرکنندگان صورت می پذیرد.

کد خبر 45411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =