فاطمی‌امین با مشکلات صنعت آشناست

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد گفت: فاطمی‌امین با احاطه اطلاعاتی خوبی که از زمان حضور در وزارت صنایع و معادن و پس از آن کار در طرح‌ها و پروژه‌های بزرگ صنعتی دارد، با مشکلات این بخش آشناست.

به گزارش اگزیم نیوز، «سید رسول خلیفه‌سلطانی» امروز دوشنبه در گفت و گویی درباره معرفی «سیدرضا فاطمی‌امین» به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، افزود: فاطمی‌امین با تجربه چند سال حضور در وزارت صنایع و معادن سابق به عنوان معاون برنامه‌ریزی، احاطه اطلاعاتی خوبی نسبت به این وزارتخانه دارد.

وی بیان‌داشت: حتی پس از اینکه از وزارتخانه خارج شد و در دیگر نهادها و بخش‌ها از جمله آستان قدس رضوی به ادامه خدمت پرداخت، اجرای پروژه‌های صنعتی را دنبال می‌کرد و در حقیقت فردی صنعتی محسوب می‌شود.

این مقام صنفی ادامه‌داد: با توجه به مواجهه و کار کردن دائمی با اعداد و ارقام در بخش‌های مختلف صنعتی، معدنی و تجاری، تجزیه و تحلیل عارضه‌ها و مشکلات بخش، حضور فاطمی‌امین در راس وزارتخانه می‌تواند نویدبخش باشد.

وی گفت: پیش‌بینی صنعتگران نیز این است که بهترین گزینه‌ای که آیت‌الله رییسی می‌توانست برای تصدی وزارتخانه معرفی کند، فاطمی‌امین بود و بخش خصوصی، انجمن‌ها و تشکل‌های بسیاری تاکنون حمایت خود را از وی اعلام‌کرده‌اند.

خلیفه‌سلطانی درخصوص انتظارات از وزیر آینده، خاطرنشان‌کرد:‌ امروز یکی از مهمترین و در عین حال پیچیده‌ترین مباحث در وزارت عریض و طویل صنعت، معدن و تجارت، موضوع بازرگانی و تنظیم بازار، نظام کسب و کار و نظام توزیع است.

وی اظهار داشت: انتظار می‌رود مشکلات سامانه‌هایی نظیر سامانه جامع تجارت، سامانه گمرک و سایر سامانه‌های مرتبط با نظام توزیع به‌فوریت برطرف شود تا به‌طور کامل بتوانند خدمات‌رسانی کنند.

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد گفت: راه‌اندازی کامل سامانه جامع تجارت منجر به کاهش حجم دخالت‌ها شده و به دولت اجازه تنفس می‌دهد تا بیشتر بیاندیشد و به تعریف ساز و کار بپردازد.

وی یادآور شد:‌ در عین حال سامانه‌های توزیع نباید طوری باشد که آزادی اقتصادی را از افراد سلب کند و نظام‌های توزیعی نیز به نقش خودشان عمل کنند.

خلیفه‌سلطانی تاکید کرد: مهمترین دغدغه دولت در سامانه جامع تجارت، فروش عادلانه کالای خریداری شده از سوی افراد است که فقط از مسیر همین سامانه می‌گذرد و در صورت اجرایی شدن کامل، می‌توان رانت و رانت‌خواری را به صورت سیستماتیک رصد کرد.

وی افزود: امروز بار سنگینی بر دوش بورس کالا گذاشته و فکر می‌کنیم می‌تواند معجزه کند، این در حالی است که بورس کالا نمی‌توان این حجم از ماموریت‌ها را عهده‌دار باشد و باید بخشی از این وظایف و ماموریت‌ها در سامانه جامع تجارت دنبال شود.

سید رضا فاطمی امین که در سال ۱۳۵۳ در شاهرود متولد شده، تحصیلات دانشگاهی خود را در سال ۱۳۷۱ در رشته الکترونیک دانشگاه فردوسی مشهد آغاز کرد و دکترای مدیریت راهبردی دانش دارد.

از جمله سوابق اجرایی وی می‌توان به عضویت در هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، رییس ستاد تحول صنایع و معادن و مشاور و مدیر سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های آستان قدس رضوی اشاره کرد. آخرین سمت فاطمی امین، قائم مقام آستان قدس رضوی بود که پیش از آن مدیرعامل سازمان اقتصادی آستان قدس رضوی بوده است.

از جمله دیگر سوابق کاری فاطمی امین، مجری پروژه شهر سالم مشهد، رییس ستاد تحول صنایع و معادن، مجری طرح نوسازی خودروهای فرسوده کشور، عضو هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)،  معاون برنامه‌ریزی، توسعه و فناوری وزارت صنایع و معادن، سخنگوی وزارت صنایع و معادن، مشاور دستیار ویژه رییس‌جمهوری و رییس پروژه‌های اقتصادی- تولیدی، قابل اشاره است.

بررسی صلاحیت و برنامه‌های وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم از صبح دیروز (یکشنبه) با حضور آیت الله سید ابراهیم رییسی، رییس‌جمهوری آغاز شد.

کد خبر 45600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =