رشد ۱۵۰ درصدی صادرات غیرنفتی ایران به ترکیه

صادرات غیرنفتی ایران به ترکیه در شش ماهه نخست سال ۲۰۲۱ در مقایسه با مدت زمان مشابه رشدی ۱۵۰ درصدی را به ثبت رسانده است.

به گزارش خبرنگار اگزیم‌نیوز، معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران در گزارشی به روند صادرات و واردات ایران به ترکیه در شش ماهه نخست سال جاری میلادی پرداخته و نوشته است: ایران در نیمه نخست سال ۲۰۲۱ رقمی معادل یک میلیارد و ۴۷ میلیون دلار صادرات نفتی و غیرنفتی به ترکیه داشته است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۸۹ درصد رشد را به ثبت رسانده است.

براین اساس ایران طی این مدت یک میلیارد و ۲۵ میلیون دلار صادرات غیرنفتی و ۲۱.۵ میلیون دلار صادرات نفتی به ترکیه داشته است. این ارقام به ترتیب نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۰ معادل ۸۹ و ۲۲ درصد رشد را نشان می‌دهند.

صادرات غیرنفتی ایران به ترکیه در نیمه نخست سال ۲۰۲۰ معادل ۴۰۰ میلیون دلار و صادرات نفتی نیز برابر با ۱۷.۶ میلیون دلار بوده است.

همچنین ایران در نیمه نخست سال جاری میلادی ۹۹۸ میلیون دلار کالا از ترکیه وارد کرده که این رقم در مقایسه با واردات ۶۵۹ میلیون دلاری مدت مشابه سال قبل، افزایشی ۵۱ درصدی را به ثبت رسانده است.

تراز تجاری ایران با ترکیه نیز که در نیمه نخست سال ۲۰۲۰ برای ایران منفی و معادل ۲۴۲ میلیون دلار به نفع ترکیه بوده است، در شش ماهه نخست امسال ۴۸ میلیون دلار به نفع ایران بوده است.

بدین ترتیب تراز تجاری ایران با ترکیه در شش ماهه نخست ۲۰۲۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن افزایشی ۱۲۰ درصدی را نشان می‌دهد.

کد خبر 45644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =