قاسمی: ایجاد تحول و تحرک در حمل و نقل و مسکن ضروری است

وزیر راه و شهرسازی گفت: در حوزه مسکن و حمل و نقل با توجه به شرایط موجود در کشور باید تحرک و تحول ایجاد شود.

به گزارش اگزیم‌نیوز از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، «رستم قاسمی» در نشست شورای معاونان ضمن تاکید بر نهضت خانه‌سازی و ارتقا زیر ساخت‌ها و خدمات شقوق مختلف حمل‌ونقل، افزود: با توجه به کسری بودجه دولت باید به دنبال روش‌های جدید تامین منابع برویم و جذابیت‌های لازم را برای  سرمایه ‌گذاران بخش خصوصی فراهم کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به دستور رییس‌جمهوری برای رونق مسکن، برنامه‌هایی که توسط دولت دوازدهم آغاز شده ادامه خواهد یافت. همچنین، طرح جهش تولید مسکن که نیز در مجلس به تصویب رسیده است مزیت‌هایی دارد که با اجرایی و عملیاتی شدن آن نهضت تولید مسکن در کشور، سرعت می‌گیرد. انجام این مهم با تامین منابع مالی و موضوع زمین پیگیری خواهد شد.

عضو کابینه دولت سیزدهم با تاکید بر اینکه در حوزه مسکن و حمل و نقل با توجه به شرایط موجود در کشور باید تحرک و تحول ایجاد شود، گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعلام آمادگی کرده‌اند تا لوایحی را برای تسهیل در رونق تولید مسکن و همچنین موانع موجود برای توسعه بخش حمل و نقل به تصویب برساند.

قاسمی ضمن تاکید بر کار شبانه‌روزی در وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: انتظار است تا همکاران در وزارت راه و شهرسازی برای سه موضوع تدوین پیش‌نویس بودجه ۱۴۰۱، تدوین  لوایح مورد نیاز، همچنین طرح موضوع‌ها و مشکلات احتمالی در جلسه شورای عالی مسکن، تلاش ویژه‌ای معطوف کنند.

وزیر راه و شهرسازی بر رفع موانع موجود بر تولید مسکن که بخشی از آنها افزایش قیمت مصالح ساختمانی است، تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: دولت انگیزه و مسئولیت برای ساخت مسکن و رونق تولید را دارد. همچنین دولت از راهکارهایی که سبب ارزان‌سازی سهم مردم برای آورده‌ها در اجرای طرح‌های مسکن می‌شود؛ استقبال می‌کند.

قاسمی بر خلق درآمد و ثروت و انجام به موقع کارها با همکاری و همفکری معاونان و کارشناسان، تاکید کرد.

کد خبر 45697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =